Kokeile kuukausi maksutta

Levyn putoaminen sulki vt 3:n Hämeenlinnan tunnellin Tampereen suuntaan

Hämeenlinnan tunneli Tampereen suuntaan on Liikenneviraston mukaan suljettu toistaiseksi katon paloneristyssuojalevyn ( 60 x 200 x 5 cm, n.30 kg ) irtoamisen vuoksi. Valvontakameroiden mukaan levy irtosi 27.9.2014 noin klo 20:00.

Hämeenlinnan tunneli Tampereen suuntaan on Liikenneviraston mukaan suljettu toistaiseksi katon paloneristyssuojalevyn ( 60 x 200 x 5 cm, n.30 kg ) irtoamisen vuoksi. Valvontakameroiden mukaan levy irtosi 27.9.2014 noin klo 20:00.

Liikenteelle ei aiheutunut vahinkoja. Viereisten levyjen on tutkittaessa todettu olevan huonosti kiinni noin 5 neliömetrin alueelta.

Tunnelin rakentaja ja takuusta vastaava YIT Rakennus Oy on ryhtynyt poistamaan heikosti kiinni olevia levyjä. Arviolta iltaan mennessä poistetaan levyjä noin 200 neliömetrin alalta, mikä on noin 5 prosenttia kattopinta-alasta. Myös etelään menevän tunneliputken kattolevyt tarkistetaan.

Heikentyneen paloturvallisuuden vuoksi nopeusrajoitusta tunnelissa on alennettu normaalista 100 kilometrin tuntinopeudesta 80 kilometriin tunnissa. Myös Tampereen tieliikennekeskus on lisännyt valmiuttaan tunnelin liikenteen seurannassa ja tarvittaessa keskus alentaa nopeuksia edelleen tai sulkee tunnelin.

Korjaavien toimenpiteiden mukaiset työt toteutetaan lähikuukausina. Korjausten jälkeen tunnelin nopeusrajoitus on mahdollista palauttaa ennalleen.

Tätä artikkelia on kommentoitu 3 kertaa

3 vastausta artikkeliin “Levyn putoaminen sulki vt 3:n Hämeenlinnan tunnellin Tampereen suuntaan”

  1. olisiko yit:ltä puuttunut työkalut joilla levyt olisi kiinnitetty kunnolla 😉

    1. Toivottavasti levyjen kiinnittäjät ovat olleet alalle koulutettuja, kieltä ymmärtäviä, ja heille on toimitettu asialliset piirrustukset, ohjeineen. Ja tietenkin työn valmistuttua, on kontrolloitu onnistuminen. Järkyttävä riski tässä vielä otetaan, kun liikenteen annetaan sieltä soljua 80 kymppiä, tuommoinen levy kun tipahtaa tuulilasiin siinä vauhdissa, tulee autosta avoauto, ja matkustajien kampaukset saattavat mennä seksisin.

  2. Olikohan lautalla kouluttautuneet EK:n suosimat ammattilaiset kiinnittänyt ko. levyt?

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat