Raitiotien toteutusmalliksi on valittu infrarakentamisen kokonaistoimitus allianssimallilla. Allianssi tarkoittaa toteutusta, jossa hankkeen riskit ja hyödyt jaetaan etukäteen sovitulla tavalla osapuolten kesken.
Valitut ehdokkaat ovat TamRa (mukana olevat yhtiöt Destia Oy, Siemens, SITO Oy), Gulermak, TRALA (Lemminkäinen Infra Oy, Ramboll Finland Oy, Alstom Transport SA, A-Insinöörit Suunnittelu Oy) ja TRALLI (VR Track Oy, YIT Rakennus Oy ja Pöyry Finland Oy).
Valinta rakentajasta on määrä tehdä ensi kesänä. Varsinainen rakentamispäätös tehdään valtuustossa vuonna 2016, ja tavoitteena on, että rakentaminen voisi alkaa samana vuonna. Liikennöinnin on suunniteltu alkavan 2018.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Tampereen raitiotien rakentamiseen neljä ehdokasta”