Kokeile kuukausi maksutta

Uusi palvelu tehostamaan rakennushankkeen laadun kehittämistä

Rala-projektipalaute Plus on Ralan uusi palvelu, joka tuottaa rakennushankkeen eri osapuolilta kerätystä palautteesta raportin. Selkeässä ja helposti hyödynnettävässä muodossa saatua palautetta on mahdollista tarkastella sekä yritystasolla että projektikohtaisesti.

Rala-projektipalaute Plus on Ralan uusi palvelu, joka tuottaa rakennushankkeen eri osapuolilta kerätystä palautteesta raportin. Selkeässä ja helposti hyödynnettävässä muodossa saatua palautetta on mahdollista tarkastella sekä yritystasolla että projektikohtaisesti.

Palvelun lähtökohtana on rakennusprojektin osapuolten yhteinen palautejärjestelmä Rala-projektipalaute. Siinä rakennushankkeen eri osapuolet voivat antaa ja saada toisiltaan palautetta jo hankkeen aikana. Tästä palautteesta Rala-projektipalaute Plus koostaa yhteenvetoraportteja, joista palaute on luettavissa visuaalisessa muodossa ja tiedot ovat näkyvillä yhdessä näkymässä.

”Rala-projektipalaute Plus mahdollistaa rakennushankkeiden palautteen tehokkaan ja tavoitteellisen hyödyntämisen. Palvelu myös helpottaa rakennusprojektin eri osapuolten vuoropuhelua. Kun palautetta kerätään jo projektin edetessä eikä vasta projektin päätyttyä, voidaan tarvittavat korjaustoimenpiteetkin tehdä nopeammin. Projektipalautetyökalua tehokkaasti hyödyntämällä voidaan saavuttaa kerralla onnistuneempi lopputulos”, Rakentamisen Laatu Rala ry:n toiminnanjohtaja Tuula Råman toteaa.

Suunniteltu yritys-ja projektijohdon työkaluksi

Saatua palautetta on mahdollista tarkastella sekä yritystasolla että projektikohtaisesti. Sen lisäksi raportista on nähtävissä, miten saatu palaute vertautuu alan keskiarvotuloksiin.

”Palvelu on erittäin merkittävä Suomessa ja jopa kansainvälisesti. Se on ensimmäinen koko toimialan kattava palautejärjestelmä. Lisäksi se on kattavin. Koko rakentamisen arvoketju on mukana aina suunnittelusta loppukatselmukseen”, sanoo palvelun teknisestä toteutuksesta vastaavan Feedback Dialogin toimitusjohtaja Seppo Savolainen.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Uusi palvelu tehostamaan rakennushankkeen laadun kehittämistä”

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat