Kokeile kuukausi maksutta

Tömppä-palkinto Kehäradan toteuttajille

Maanrakennusasiain neuvottelukunta Mank antoi tämän vuoden Tömppä-tunnustuksensa Kehäradan  onnistuneena kokonaisuutena toteuttaneille Liikennevirastolle, Vantaan kaupungille ja Finavialle. Palkinnon ottivat vastaan Kehäradan projektipäällikkö Juha Kansonen, Vantaan kaupungininsinööri Henry Westlin ja Finavian tekninen johtaja Henri Hansson.

Projektipäällikkö Juha Kansonen on tehnyt merkittävän työn Kehärata-projektin onnistumiseksi.

Tömpän valitsijat arvioivat, että radan toteuttamisessa näkyy nykyaikainen hyvä yhdessä tekemisen meininki, jota hankkeen rahoittajat Liikennevirasto, Vantaan kaupunki ja Finavia ovat osoittaneet koko projektin ajan yhdessä kaikkien Kehärata-projektiin osallistuneiden kanssa. Radan valmistumisen myötä on nähty, että Kehärata-kokonaisuus on enemmän kuin mihin kukaan näistä yksin olisi pystynyt palvelutasoltaan ja saavutettavuuden näkökulmasta.

Projekti ei ole ollut ongelmaton, mutta siinä on Mankin valintaraadin mukaan nähty erinomaisia toimintatapoja ja ongelmanratkaisukykyä. Yhdeksi haasteeksi noussut glykolivesien hallinta ratkaistiin osoittaen erinomaista neuvokkuutta ja ensiluokkaista insinööritaitoa – mutta tunnustusta annetaan myös kaikista muista ”hankkeen parhaaksi” tehdyistä toimista – kuten vaikkapa sujuvasta kaavoituksesta.

Pikkutömppä postuumisti Olavi Loukolle

Espoon entinen teknisen toimen johtaja Olavi Louko palkittiin postuumisti Pikkutömpällä infra-alan hyväksi tehdystä elämäntyöstä, joka päättyi kesällä suru-uutisena. Mank teki päätöksen Pikkutömpän myöntämisestä Loukolle ennen hänen kuolemaansa.

Maanrakennusalan neuvottelukunnan Mank ry:n Pikkutömppä-tunnustus voidaan myöntää infra-alan hyväksi tehdyistä henkilökohtaisista ansioista ja saavutuksista.

Elämäntyöstä tunnustus myös Kari Ruohoselle

Myös Liikenneviraston ylijohtaja Kari Ruohonen palkittiin Pikkutömpällä infra-alan hyväksi tehdystä elämäntyöstä.

Syyskuun lopussa eläkkeelle jäävä Ruohonen on tehnyt yli 40 vuoden uran maarakennusalan asiantuntija- ja johtotehtävissä sekä yksityisellä että julkisella sektorilla. Hän teki merkittävän uran Maa ja Vesi Oy:ssä ensin vaativien kohteiden geoteknikkona ja myöhemmin Turun aluetoimiston johdossa sekä Vantaan toimiston toimialajohtajana.

Vuonna 2001 hän siirtyi Ratahallintokeskukseen investointihankkeiden johtajaksi ja sieltä virastouudistuksen myötä Liikennevirastoon ylijohtajaksi.

Tätä artikkelia on kommentoitu 4 kertaa

4 vastausta artikkeliin “Tömppä-palkinto Kehäradan toteuttajille”

  1. Kehäradan rautatietunnelin glykolivesien hallinta- ja tekniset ratkaisut ovat kokonaisuudessaan Pöyry Finland Oy:n ideoimat ja suunnittelemat. Kunnia kuitenkin niille, joille se kuuluu.

    1. Kai tuo rata koostuu muustakin kuin glykolivesiongelmista?

  2. Rata ei edes vielä edes valmis ja palkintoja jaellaan.. Hyväveli verkosto taputtelee toisiaan

  3. Onpa kuultu sellaistakin ettei ne glykolivedet oikeastaan ole edes hallinnassa, valtio taputtelee kuopan piiloon, onhan kyse kuitenkin Finaviasta

Vastaa käyttäjälle Nimetön Peruuta vastaus

Viimeisimmät näkökulmat