Suurin osa länsimetron rakenteista on kalliorakentamista ja ruiskubetonirakenteita, mutta länsimetrossa on myös paljon siltarakenteita. Juuri siltarakenteista on viime aikoina löytynyt Suomessa ongelmia.
”Olemme käynnistäneet työn viranomaisilta tulleiden uusien ohjeiden mukaan. Kaikki betonirakenteet pitää olla ulkopuolisen varmentamia”, sanoo toimitusjohtaja Ville Saksi Länsimetro oy:stä.
Mutta onko länsimetro myöhästymässä lisää betoniongelmien takia?
Ville Saksi lähtee siitä, ettei länsimetrosta löydy betonivikoja. ”Meidän rakenteilta vaaditaan sadan vuoden käyttöikä ja seulamme on tiukka.”
Mutta vielä arvoitus on, millä aikataululla tai kuinka nopeasti betonilaboratoriot pystyvät tutkimaan saamansa näytteet, joita nyt tulvii laboratorioihin
Tätä artikkelia on kommentoitu 2 kertaa
2 vastausta artikkeliin “T&T: Betonikriisi voi myöhästyttää länsimetroa lisää”
Kysymys oli voiko länsimetro myöhästyä lisää….ja vastaus. ”Meidän rakenteilta vaaditaan sadan vuoden käyttöikä ja seulamme on tiukka.”
https://youtu.be/Tgypq-Sdrz8