Kokeile kuukausi maksutta

YIT rakentaa Pasilaan kaksikerroksisen kiertoliittymän

YIT on saanut noin 20 miljoonan euron arvoisen katu-urakan Helsingistä ja rakentaa esimerkiksi kaksikerroksisen kiertoliittymän.

Näkymä Triplaan kaakosta. Kuva: YIT.

Helsingin Pasilassa sijaitseva projekti pitää sisällään Veturitien katu-urakan, betonikaukalon ja kaksikerroksisen kiertoliittymän, joka liittää yhteen Teollisuuskadun ja Veturitien. Veturitie kulkee YIT:n rakentaman Tripla-hankkeen läpi.

Hankkeen erityispiirteenä ovat erityisen vaativat pohjaolosuhteet. Kokonaisuuden pitäisi valmistua kesään 2019 mennessä.

Tätä artikkelia on kommentoitu 11 kertaa

11 vastausta artikkeliin “YIT rakentaa Pasilaan kaksikerroksisen kiertoliittymän”

  1. Ei paljon Pasila muutu! Jokohan pikku hiljaa alettaisiin vaatimaan arkkitehtuuria SAFA-mafialta ja lopetettaisiin talousohjattu rakentaminen. Jokainen joka haluaa asua ympäristössä, joka on turmeltu talousohjatulla rakentamisella voisi muuttaa Ouluun tai Venäjälle, ehkä paremminkin edesmenneeseen Neuvostoliittoon. Sieltä tämä laadukas talousohjattu rakentaminen on tullutkin. Länsi-Pasilan vanhat ja rumat toimistorakennukset jatkuvat sujuvasti Triplassa, mikään ei ainakaan muutu, niin aikakaudet sekoittuu tehokkaasti.

  2. mitä. meinaako ne rakentaa uuden virastotalon?! johan tossa on 50m päässä identtinen pytinki.

  3. Mistä on lähtöisin tämä mieletön ihanne peittää Hesa betonilla ??

  4. Lisää Itä-Pasilaa Helsinkiin!

  5. Tästähän uutisoitiin viime vuonna maailmallakin. Helsingissä ja Lontoossa rakennetaan maailman rumimpia taloja tällä hetkellä. Mikään ei ole muuttunut ainakaan Helsingissä.

    Insinöörikin suunnittelisi kaunimpaa.

  6. Tähän katastrofiin kun vielä saadaan toteutukseen YITn pilvenpiirtäjä-ehdotus Trigoni, niin DDR on uudelleensyntynyt täysimittaisena keski-pasilaan.

  7. Huokaus. Italialaisen suunnitelutoimiston näkemyksessä kurkotettiin korkealle – lopputulos on niin ankea kuin oli odotettavissakin.

  8. Ei muuta kuin lisää suljettuja arkkitehtikilpailuita. Sitten luovutetaan koko alue yhdelle toimijalle, niin on varmistettu talousohjattu rakentaminen ja ympäristön turmeleminen. Koska päättäjät alkaisi ymmärtää järjestää suunnittelukilpailun alueesta ja aluekilpailun jälkeen jokaisesta tontista kerrallaan. Mikäli haluamme tehostaa rakentamista, niin on luovuttava useamman tontin luovuttamisesta yhdelle rakennusliikkeelle. Yksi tontti kerrallaan luovutetaan rakennuttajalle ja ilman ennalta sopimista muista tonteista, niin kilpailu alkaa nostamaan laatua ja rakentamisen hintataso korjaantuu kustannusperusteiseksi. Vieläkään ei ole kukaan selittänyt uskottavasti Itävallan ja Suomen rakennuskustannueroa. Ainut uskottava selitys oli kilpailun puute Suomen markkinoilla.

Vastaa käyttäjälle Herätään jo, lisää kilpailua!! Peruuta vastaus

Viimeisimmät näkökulmat