Kokeile kuukausi maksutta

Liikennevirasto haluaa tasoristeykset turvallisemmiksi Raaseporissa – osa luokiteltu vaarallisimpaan luokkaan

Liikennevirasto on aloittanut ratasuunnitelmien tekemisen Hyvinkää–Karjaa ja Karjaa–Hanko-rataosilla tasoristeysturvallisuuden parantamiseksi.

Liikennevirasto on aloittanut ratasuunnitelmien tekemisen Hyvinkää–Karjaa ja Karjaa–Hanko-rataosilla tasoristeysturvallisuuden parantamiseksi.

Viraston tiedotteen mukaan suunnitelmat koskevat 17 tasoristeystä Raaseporissa sekä Lohjan kaupungin alueella sijaitsevia Kivelän ja Honkaniementien tasoristeyksiä. Tavoitteena on merkittävästi parantaa tasoristeysturvallisuutta Raaseporin alueella.  Tarvittaessa osa tasoristeyksistä poistetaan.

Lokakuussa 2017 sattuneen vakavan onnettomuuden johdosta Skogbyn tasoristeys suljettiin väliaikaisesti. Nyt käynnistyvän hankeen tavoitteena on poistaa risteys käytöstä.

Raaseporissa on tällä hetkellä 17 tasoristeystä, joista kuusi on luokiteltu vaarallisimpaan 10 prosenttiin tasoristeyksistä (seitsenportaisella asteikolla onnettomuusluokat 7 ja 6).

Vuoden 2014 jälkeen alueella on poistettu kuusi tasoristeystä, joista viisi poistui Manngårdin alikulkusiltaratkaisulla.

Tiedotteen mukaan tasoristeyksen parantamisesta tiejärjestelyineen laaditaan ratalain mukainen ratasuunnitelma. Työn alussa tarkistetaan aiempien selvitysten ja suunnitelmien sekä alueen kaavojen asettamat reunaehdot uudelle ratasuunnitelmalle.

Suunnittelu käynnistyy alkuvuodesta ja ratasuunnitelmat valmistuvat kuluvan vuoden aikana.

Liikennevirasto tekee suunnitelmat yhteistyössä alueen kuntien kanssa.

Tätä artikkelia on kommentoitu 2 kertaa

2 vastausta artikkeliin “Liikennevirasto haluaa tasoristeykset turvallisemmiksi Raaseporissa – osa luokiteltu vaarallisimpaan luokkaan”

  1. En luota tähän ’luokitukseen’. Skogby oli luokiteltu 5 -luokkaan ja sisälsi kaikki riskit….jotka toteutuivat. Luotto on mennyt LV:n hommiin.

  2. kuinka muiden ratojen tasoristeykset koska livi poistaa kuopio-iisalmi välin pahoja tasoristeyksiä?

Vastaa käyttäjälle KAitsuh Peruuta vastaus

Viimeisimmät näkökulmat