Kokeile kuukausi maksutta

JM osti 34 miljoonalla kiinteistön – kaavailuissa 1000 asunnon aluekehityskohde

JM Suomi on ostanut teollisuuskiinteistön Herttoniemestä, Helsingistä. Kiinteistökaupan arvo oli noin 34 miljoonaa euroa.

Kaupan myötä JM omistaa nyt koko kiinteistön ja saa samalla aluekehityskohteen 1000 asunnon rakentamiseksi. Alueen asemakaava sai lainvoiman heinäkuun puolivälissä.

Kiinteistö sijaitsee Herttoniemessä lähellä uutta vuonna 2020 valmistuvaa Hertsi Lähipalvelukeskusta, jo olemassa olevaa Megahertsiä ja metroasemaa.

Suunnitelmissa on rakentaa Herttoniemen entisen tehdasalueen tilalle uutta kaupunkirakennetta, jossa moderni ympäristöystävällinen rakennustapa muodostaa uudenlaisen korttelikaupunginosan.

”Tämä on yksi ensimmäisiä isompia strategisia hankintojamme, joissa olemme olleet mukana jo laatimassa asemakaavaa. Olemme iloisia siitä, että asemakaava on nyt saanut lainvoiman ja pääsemme kehittämään tavoitteenamme ollutta uutta elävää kaupunginosaa. Ensimmäisen asuinkerrostalokohteen myynnin aloitus on suunniteltu syksyksi”, JM Suomen toimitusjohtaja Markus Heino sanoo tiedotteessa.

Vuodesta 2018 alkaen koko JM-konsernin asuntotuotanto siirtyi suunnittelemaan kaikki tulevat kohteensa Joutsenmerkin kriteerejä noudattaen.

Tätä artikkelia on kommentoitu 4 kertaa

4 vastausta artikkeliin “JM osti 34 miljoonalla kiinteistön – kaavailuissa 1000 asunnon aluekehityskohde”

  1. Tämä on todella hienoa.
    Luulisi Helsingin Vihreittenkin päämääränä olevan nykyisten rakennuspaikkojen kierrättämisen uusiokäyttöön,
    mieluummin kuin koskemattomien luonnonarvojen ja taimenpurojen raiskaamisen., esim. Malmi.
    Tässäkin Metroon 200 metriä, ei kilometrejä niin kuin Malmilla.
    Ja näitä kohteita on tuhansille ja taas tuhansille asukkaille.
    Hyvällä rakennusmaalla, ei myrkkysuolla…
    Herätkää pahvit siellä Helsingin Päättäjissä ja ajatelkaa. Siis nystyrät liikkeelle!!!!!!

  2. Miksi bulevardeja ei rakenneta nykyisten raideyhteyksien varrelle, vaan moottoritien viereen, missä ei ole mitään toimivia liikenneyhteyksiä??
    Metrolinjan ja pääradan vieressä on tilaa ja hyvät kulkuyhteydet tuhansille asunnoille, mutta niitä suunnitellaan jonnekin korpeen ja viheralueille, missä ei ole palveluja, eikä nykyistä toimivaa liikennettä.??
    HALOO.
    Missä on Helsingin Kaupungin luontoarvot, .
    Tai lähinnä arvottomuus.
    Päätöksiä ei tehdä asukkaitten, liikkumisen, eikä luonnon arvoilla vaan ???

    Niin , kuka kertoisi mikä idea on Helsingin Kaupungin suunnitelmissa?
    Tavallinen perusvihreä ei ymmärrä.

  3. Odotellaan, mitä tuosta GWS:n tontilta vielä löydetään. Toivottavasti tutkitaan kunnolla. Aluehan on tunnettua entistä öljysatama seutua, niin kuin Herttoniemenranta ja uusi Kruunuvuorenranta.

  4. Tuo öljysatama on pari poronkusemaa tästä kyseisestä paikasta. Ei varmaan vaikuta maapohjan saasteisuuteen.
    Muuten paikka ei ole hirveän ihanteellinen, itäväylä ihan kiinni tontissa ja toisella puolella liikekiinteistöjä. Vähän kuin Pitskussa.

Vastaa käyttäjälle Matti Peruuta vastaus

Viimeisimmät näkökulmat