SRV rakentaa Sokotelille tornihotellin Tampereen keskustaan

SRV käynnistää uuden tornihotellin rakennustyöt Tampereen keskustassa marraskuun alussa. Rautatieaseman viereen, tullin alueelle kohoavan hotellin rakennuttaa Keskinäinen vakuutusyhtiö Eläke-Fennia, ja sen liiketoiminnasta vastaa SOK:n tytäryhtiö Sokotel Oy. Hankkeen arvo on noin 50 miljoonaa euroa. Osapuolten välinen sopimus allekirjoitettiin perjantaina 28. syyskuuta.

Ruduksen ja Lemminkäisen yrityskauppa toteutui

Lemminkäinen Oyj ja Rudus Oy ovat 28. syyskuuta allekirjoittaneet sopimuksen, jolla Rudus ostaa Lemminkäinen Rakennustuotteet Oy:n koko osakekannan. Kauppahinta oli 55 miljoonaa euroa. Ostetun yhtiön nimeksi on muutettu Rudus Rakennustuotteet Oy. Yhtiön toimitusjohtajaksi on nimitetty Mikael Fjäder, joka jatkaa myös Rudus Betonituote Oy:n toimitusjohtajana.

YIT purki puolalaisen aliurakoitsijansa sopimuksen myös Tampereella

YIT Rakennus Oy on torstaina 27. syyskuuta purkanut puolalaisen aliurakoitsijansa IDC Budownictwon sopimuksen Tampereen Vuoreksen koulukeskuksen työmaalla. YIT toimii kohteen pääurakoitsijana, ja puolalaisyritys vastasi aliurakoitsijana kohteen julkisivun ja sisäseinien muuraustöistä. YIT purki jo 14. syyskuuta sopimuksensa IDC Budownictwon kanssa Huhtasuon koulukeskuksen työmaalla Jyväskylässä.

Vanhojen asuntojen hinnat painuivat elokuussa

Vanhojen kerrostalo- ja rivitaloasuntojen hinnat laskivat Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan kuluvan vuoden elokuussa 0,6 prosenttia heinäkuusta. Samalla Tilastokeskus tarkensi edellisten kuukausien lukuja. Tarkennettujen tietojen mukaan hinnat säilyivät heinäkuussa ennallaan, kun ennakkotiedoissa niiden oli ilmoitettu laskeneen 0,5 prosenttia. Kesäkuussa hinnat nousivat 0,2 prosenttia, toukokuussa 1,0 prosenttia ja huhtikuussa 0,1 prosenttia kuukautta aiemmasta.

VR Track sai Kokkolan ja Riipan välisen kaksoisraiteen suunnittelu- ja rakennusurakan

VR Track on saanut Liikennevirastolta Kokkolasta Riippaan ulottuvan kaksoisraiteen suunnittelua ja rakentamista koskevan urakan. Urakkaan kuuluvan rataosan pituus on noin 25 kilometriä. Urakka sisältää nykyisen raiteen perusparantamisen ja lisäraiteen rakentamisen nykyisen raiteen viereen. Urakka käsittää kaikki työt rakennussuunnittelusta käyttöönottoon lukuun ottamatta turvalaitteita, jotka Liikennevirasto hankkii erikseen.