Tutustu nyt Rakennuslehteen 3 kk veloituksetta!

Mainosta Rakennuslehdessä

Rakennuslehti on rakennusalan ainoa media, joka tavoittaa alan ammattikorkea- ja korkeakoulukoulutetut ammattilaiset kaikkialla Suomessa. Mediakortista löydät Rakennuslehden ilmestymisaikataulun, lukijaprofiilin, teemat ja oleellista tietoa mainostajalle.

Kaikki olennainen rakentamisesta

Kaikki irti kasvusta!

Rakentamisessa on sinnitelty hankalassa matalasuhdanteessa, mutta vuodelle 2025 on jo näköpiirissä toivottua toipumista. Nousun vauhtia on vaikea ennustaa, mutta laskevat korot, talouden näkymien kirkastuminen ja uskon palautuminen tuovat viime vuosia turvallisempaa pohjaa myös rakentamisen tilanteeseen.

Vaikeina aikoina tiedon kysyntä on ollut kovassa nousussa. Rakennusalan koulutetut ammattilaiset hakevat Rakennuslehden printtilehdestä ja verkkosivuilta tietoa, mitä rakentamisessa tapahtuu ja miten ala kehittyy. Kun ajat paranevat, katseet alkavat siirtyä tuleviin hankkeisiin ja uusiin mahdollisuuksiin. Näistä kerromme viikoittain printtilehdessä ja päivittäin verkossa.

Tässä tilanteessa myös markkinoinnin merkitys korostuu. Mitä uutta parin vuoden aikana on kehitetty, millaisia uusia tuotteita on tarjolla, millaista osaamista yrityksessä on, minkälaisia ratkaisuja on tarjolla rakentamisen tämän päivän vaatimuksiin? Kerrottavaa on todennäköisesti paljon.

Rakennusalan tärkeimpänä päättäjä- ja rekrytointimediana Rakennuslehti on nousun kynnykselläkin tehokkain väylä kertoa omasta osaamisesta ja tarjonnasta.

TAPIO KIVISTÖ
Päätoimittaja

Mainonnalla on merkitystä

Ilmoittajalle Rakennuslehti tarjoaa poikkeuksellisen tarkkarajaisen toimialakohtaisen yleisön, joka on kiinnostunut ajankohtaisten tapahtumien lisäksi työn edellytyksistä. Rakennuslehdessä oleva mainonta koetaan oleelliseksi osaksi lehden sisältöä ja rakennusalalla sitä seurataan poikkeuksellisen hyvin. Lukijatutkimuksemme osoittaa, että tiedontarve uusista tuotteista ja palveluista on lisääntyneistä viestintäkanavista huolimatta vain kasvanut. Tieto halutaan kerralla ja luotettavasta lähteestä. Myös natiiviartikkelit sopivat hyvin tiedonjanoisten lukijoidemme tarpeisiin.

Rakennuslehti tavoittaa alan ammattilaiset printin ja verkon lisäksi lukuisissa tapahtumissa. Ilmoittajat ja yhteistyökumppanit voivat hyödyntää alan messuja, opiskelija- ja yhteistyötapahtumia webinaari-, hybridi- ja livetoteutuksina. Yhteistyötapahtumat toteutetaan aina asiakkaan tarpeisiin sovitettuina. Rakennuslehden omia tapahtumia ovat Asuntomarkkinat ja Korjausmarkkinat.

Koulutettujen ammattilaisten oma media

Rakennuslehteä kustantavan Sanoma Tekniikkajulkaisut Oy:n taustalla on alan koulutettujen ammattilaisten liitot RIL, RIA ja RKL sekä toimialan kattojärjestö Rakennusteollisuus RT. Vuodesta 1966 julkaistu, perjantaisin ilmestyvä Rakennuslehti on säilyttänyt asemansa kaikissa lukijaryhmissä.

Omistajajärjestöjen henkilöjäsenten lisäksi lehden tilaajiin kuuluvat Ammattiliitto Pron rakennusalan jäsenet sekä alan tärkeimpien toimialajärjestöjen yritysjäsenet: Arkkitehtitoimistojen liitto ATL sekä RT:n toimialaliitot Talonrakennusteollisuus, Infra, Betoniteollisuus, Pientaloteollisuus, Teräsrakenneyhdistys, Kiviteollisuusliitto, Pintaurakoitsijat, Lattian- ja seinänpäällysteliitto, Kattoliitto, LVI-Tekniset Urakoitsijat ja Talotekninen teollisuus ja -kauppa (Talteka).

Tavoitat yhdellä medialla kaikki potentiaaliset työnhakijat

    • Rakennuslehti on ainoa media joka tavoittaa alan ammattikorkea- ja korkeakoulukoulutetut ammattilaiset kaikkialla Suomessa.
    • Lukijoistamme 81 % / 40.500 lukijaa on suorittanut Rakennusalan ammattikorkea- tai korkeakoulututkinnon.
    • Rakennuslehden lukijat kokevat että avoimet työpaikat on kiinnostava osa lehden sisältöä ja tutkimuksen (9/2020) perusteella 21.000 Rakennuslehden lukijaa seuraakin työpaikkailmoittelua lehdestä viikoittain.
    • Rakennuslehti.fi Avoimissa työpaikoissa vierailee viikkotasolla 10.000 ammattilaista.

Sisältömarkkinoinnin monet mahdollisuudet

Kerro tuotteistasi niille, joiden pitää tietää. Rakennuslehti julkaisee yhteistyökumppaneiden blogeja ja muita sisältöjä lukijaystävällisessä muodossa. Tarjolla on monta vaihtoehtoa saavuttaa rakennusalan päättäjäyleisö asiapitoisella sisällöllä:

Advertoriaali: Sisällöstä voidaan tuottaa advertoriaali-ilmoitus lehteen, verkkoon tai vaikka molempiin.
Blogi: Sisältö voidaan julkaista yhteistyöblogina, jolloin se tulee näkyviin Rakennuslehti.fi-sivuston suositussa blogi-osiossa.
Video: Sisällöstä voidaan tuottaa video Rakennuslehti.fi-sivustolle tai julkaista jo valmiina oleva video entistä laajemmalle asiantuntijayleisölle.

Yhteistyöseminaarit ja asiakasillat

Kohtaa päättäjät kasvotusten Rakennuslehden yhteistyöseminaarissa. Rakennuslehti järjestää yhteistyökumppaneilleen tilaisuuksia, joissa yritykset pääsevät itse kertomaan asiansa ammattilaisyleisölle.

Rakennuslehti toimii puolueettomana kokoonkutsujana, jolta saat

  • asiantuntijaillan puitteet ja toimivan konseptin
  • konsultoinnin teeman ja ohjelman suunnitteluun
  • käytännön järjestelyt aina kutsuista tarjoiluun
  • ennakkokutsun lähetyksen isännän omaan kutsurekisteriin
  • puolen sivun kutsuilmoituksen Rakennuslehden lukijoille

Lehden ilmoitusaineistot

Aineisto toimitetaan latauslinkillä, joka lähetetään sähköpostitse varauksen teon jälkeen. Jos aineiston toimituksessa latauslinkin kautta ilmenee ongelmia, olethan yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen printtitrafiikki@sanoma.com.

Verkon ilmoitusaineistot

Aineisto toimitetaan latauslinkillä, joka lähetetään sähköpostitse varauksen teon jälkeen. Jos aineiston toimituksessa latauslinkin kautta ilmenee ongelmia, olethan yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen digitrafiikki@sanoma.com.

Nimitykset

Rakennusalan nimitysuutisia voit lähettää osoitteeseen: rakennuslehti.nimitykset@sanoma.com

Tilaa uutiskirje

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin. Lisätietoja

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin.