Rakennuslehti mediakortti

Mediakortista löydät Rakennuslehden ilmestymisaikataulun, lukijaprofiilin, teemat ja oleellista tietoa mainostajalle. Rakennuslehti on rakennusalan ainoa media joka tavoittaa alan ammattikorkea- ja korkeakoulukoulutetut ammattilaiset kaikkialla Suomessa.

Kaikki olennainen rakentamisesta

Takana on hyvin poikkeuksellinen vuosi, joka on punninnut rakennusalan toimintakyvyn. Korona-aikana töitä on työmailla järjestelty uudella tavalla, ja monen työt ovat siirtyneet kotiin. Poikkeusaikana viestintä ja tiedonvälitys korostuvat. Ilman jatkuvaa yhteydenpitoa ja ajantasaista tietoa ryhmät hajoavat ja yhteisöistä tulee yksilöitä.

Haluamme Rakennuslehdessä vaalia rakennusalan yhteisöllisyyttä. Kun normaalit kontaktit vähenevät, pyrimme kertomaan, mitä rakennusalalla tapahtuu, mitä suunnitellaan ja rakennetaan, miten suhdanne kehittyy ja miten tekijät menestyvät toimissaan.

Tätä työtä teemme joka päivä verkkosivuillamme ja joka viikko ilmestyvässä paperisessa lehdessä. Tuoreen lukijatutkimuksen mukaan lukijat pitävät molempia kanavia hyvin hyödyllisinä työlleen. Suurin osa lukee printtilehtensä kotona eli viesti tavoittaa lukijat kotikonttorillakin.

Rakentaminen on jatkunut vilkkaana, ja joka päivä tehdään pieniä ja suuria hankintapäätöksiä. Näitä päätöksiä tekevät useimmiten Rakennuslehden lukijat – onhan Rakennuslehti rakennusalan tärkein päättäjämedia.

TAPIO KIVISTÖ
Päätoimittaja

Mainonnalla on merkitystä

Rakennuslehden rooli tiedonvälittäjänä ei rajoitu pelkästään rakennusalan ajankohtaisten asioiden seuraamiseen. Rakennuslehdessä oleva mainonta koetaan oleelliseksi osaksi lehden sisältöä ja rakennusalalla sitä seurataan poikkeuksellisen hyvin. Lukijatutkimuksemme osoittaa, että tiedontarve uusista tuotteista ja palveluista on lisääntyneistä viestintäkanavista huolimatta vain kasvanut. Tieto halutaan kerralla ja luotettavasta lähteestä.

Natiivimainontaa lukijat arvostavat hyvänä lisänä lehdestä saatavalle tuotetiedolle. Selkeästi erottuvista artikkelimuotoisista mainoksista ammattilaiset saavat juuri sitä tietoa, mitä he hankintapäätöksiin työssään tarvitsevat. Natiivisisältöä voidaan myös rikastaa Rakennuslehden sähköisissä kanavissa. Kun asian esittely ja syventävä tieto kohtaa tiedon tarpeen, voi yksikin kampanja johtaa kauaskantoisiin tuloksiin. Kysy lisää natiivimainonnasta ja muista mediaratkaisuista.

Koulutettujen ammattilaisten oma media

Rakennuslehteä kustantavan Sanoma Tekniikkajulkaisujen taustalla on alan koulutettujen ammattilaisten liitot RIL, RIA, RKL ja Rakennusteollisuus RT. Vuodesta 1966 julkaistu, perjantaisin ilmestyvä, Rakennuslehti on säilyttänyt asemansa kaikissa ikäryhmissä.

Lukijatutkimuksen mukaan alan tiedonhaku on kyllä lisääntynyt verkossa, mutta erityisesti nuoret pitävät arvossa ammattimaisesti – ja kriittisestikin – toimitettua lehteä. Kun päivittäinen uutisseuranta on siirtynyt Rakennuslehden verkkosivuille, on printin merkitys alan kokonaiskuvan muodostamisessa vain vahvistunut. Rakennuslehti pitää yllä toimialalle välttämättömiä rakenteita ja mekanismeja. Sellainen herättää luottamusta.

Tavoitat yhdellä medialla kaikki potentiaaliset työnhakijat

    • Rakennuslehti on ainoa media joka tavoittaa alan ammattikorkea- ja korkeakoulukoulutetut ammattilaiset kaikkialla Suomessa.
    • Lukijoistamme 80 % / 40.000 lukijaa on suorittanut Rakennusalan ammattikorkea- tai korkeakoulututkinnon.
    • Rakennuslehden lukijat kokevat että avoimet työpaikat on kiinnostava osa lehden sisältöä ja tutkimuksen (4/2019) perusteella 70 prosenttia lukijoistamme lukee työpaikkailmoitukset painetusta Rakennuslehdestä säännöllisesti.
    • Rakennuslehti.fi Avoimissa työpaikoissa vierailee viikoittain 10.000 ammattilaista ja vuonna 2019 Rakennuslehdessä haettiin alan ammattilaista yli 2.000 avoimeen tehtävään.

Sisältömarkkinoinnin monet mahdollisuudet

Kerro tuotteistasi niille, joiden pitää tietää. Rakennuslehti julkaisee yhteistyökumppaneiden blogeja ja muita sisältöjä lukijaystävällisessä muodossa. Tarjolla on monta vaihtoehtoa saavuttaa rakennusalan päättäjäyleisö asiapitoisella sisällöllä:

Advertoriaali: Sisällöstä voidaan tuottaa advertoriaali-ilmoitus lehteen, verkkoon tai vaikka molempiin.
Blogi: Sisältö voidaan julkaista yhteistyöblogina, jolloin se tulee näkyviin Rakennuslehti.fi-sivuston suositussa blogi-osiossa.
Video: Sisällöstä voidaan tuottaa video Rakennuslehti.fi-sivustolle tai julkaista jo valmiina oleva video entistä laajemmalle asiantuntijayleisölle.

Yhteistyöseminaarit ja asiakasillat

Kohtaa päättäjät kasvotusten Rakennuslehden yhteistyöseminaarissa. Rakennuslehti järjestää yhteistyökumppaneilleen tilaisuuksia, joissa yritykset pääsevät itse kertomaan asiansa ammattilaisyleisölle.

Rakennuslehti toimii puolueettomana kokoonkutsujana, jolta saat

  • asiantuntijaillan puitteet ja toimivan konseptin
  • konsultoinnin teeman ja ohjelman suunnitteluun
  • käytännön järjestelyt aina kutsuista tarjoiluun
  • ennakkokutsun lähetyksen isännän omaan kutsurekisteriin
  • puolen sivun kutsuilmoituksen Rakennuslehden lukijoille

Liity Rakennuslehden mediamyynnin postituslistalle. Saat muistutuksen tulevista kampanjoista. Rakennuslehden mediamyynnin uutiskirjeen tilaajista ei tallenneta muuta tietoa kuin tilaajan antama sähköpostiosoite. Sähköpostiosoitteita käytetään vain Rakennuslehden mediamyynnin uutiskirjeiden ja tapahtumakutsujen lähettämiseen eikä niitä luovuteta muuhun käyttöön. Mediamyynnin uutiskirje lähetään perustuen joko henkilön itse tekemään tilaukseen tai hänen ammattiasemaansa, ammattiin liittyvän tiedon toimittamiseksi. Jokaisen lähetyksen alareunassa on linkki, jonka avulla tilauksen voi peruuttaa. Katso tarkempaa tietoa Rakennuslehden verkkosivujen käyttöehdoista.

Tilaa Rakennuslehti tai näytejakso.

Nimitykset

Rakennusalan nimitysuutisia voit lähettää osoitteeseen: rakennuslehti.nimitykset@sanoma.com

Tilaa uutiskirje

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin. Lisätietoja

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin.

Anna sähköpostiosoitteesi