Kokeile kuukausi maksutta

Rakennuslehti mediakortti

Mediakortista löydät Rakennuslehden ilmestymisaikataulun, lukijaprofiilin, teemat ja oleellista tietoa mainostajalle. Rakennuslehti on rakennusalan ainoa media joka tavoittaa alan ammattikorkea- ja korkeakoulukoulutetut ammattilaiset kaikkialla Suomessa.

Kaikki olennainen rakentamisesta

Rakentaminen ei seisahdu

Vuoteen 2023 lähdetään kovin epävarmoissa tunnelmissa. Kun koronapandemia hellitti, maailma täyttyi uusista murheista. Olemme astuneet uuteen aikakauteen, joka heijastuu myös monella tavalla rakennus- ja kiinteistöalaan. Energiakriisi, inflaatio ja korkojen nousu ovat hetkessä muuttaneet näkymän hyvin erilaiseksi kuin mihin olemme pitkään tottuneet.

Poikkeusajat lisäävät tiedon tarvetta ja kysyntää. Siksi Rakennuslehdessä seuraamme tarkasti, mitä ympäröivässä maailmassa tapahtuu ja miten se vaikuttaa rakentamiseen ja kiinteistöalaan. Tätä tietoa välitämme joka päivä verkkosivuillamme ja tänäkin vuonna 40 kertaa ilmestyvässä viikoittaisessa printtilehdessä. Nämä kanavat tavoittavat rakennus- ja kiinteistöalan koulutetut asiantuntijat niin etätöissä kuin työmailla ja konttoreissakin.

Vaikka maailma on juuri nyt epävarma, rakennusala ei seisahdu. Edelleen suunnitellaan, rakennetaan uutta ja korjataan vanhaa. Edelleen tarvitaan tekijöitä, tuotteita ja toteuttajia. Murrosaikanakin Rakennuslehti on rakennusalan tärkeimpänä päättäjä- ja rekrytointimediana erinomainen väylä kertoa omasta osaamisesta ja tarjonnasta.

TAPIO KIVISTÖ
Päätoimittaja

Mainonnalla on merkitystä

Ilmoittajalle Rakennuslehti tarjoaa poikkeuksellisen tarkkarajaisen toimialakohtaisen yleisön, joka on kiinnostunut ajankohtaisten tapahtumien lisäksi työn edellytyksistä. Rakennuslehdessä oleva mainonta koetaan oleelliseksi osaksi lehden sisältöä ja rakennusalalla sitä seurataan poikkeuksellisen hyvin. Lukijatutkimuksemme osoittaa, että tiedontarve uusista tuotteista ja palveluista on lisääntyneistä viestintäkanavista huolimatta vain kasvanut. Tieto halutaan kerralla ja luotettavasta lähteestä. Myös natiiviartikkelit sopivat hyvin tiedonjanoisten lukijoidemme tarpeisiin.

Rakennuslehti tavoittaa alan ammattilaiset printin ja verkon lisäksi lukuisissa tapahtumissa. Ilmoittajat ja yhteistyökumppanit voivat hyödyntää alan messuja, opiskelija- ja yhteistyötapahtumia webinaari-, hybridi- ja livetoteutuksina. Yhteistyötapahtumat toteutetaan aina asiakkaan tarpeisiin sovitettuina. Rakennuslehden omia tapahtumia ovat Asuntomarkkinat, Inframarkkinat ja Korjausmarkkinat.

Koulutettujen ammattilaisten oma media

Rakennuslehteä kustantavan Sanoma Tekniikkajulkaisut Oy:n taustalla on alan koulutettujen ammattilaisten liitot RIL, RIA ja RKL sekä toimialan kattojärjestö Rakennusteollisuus RT. Vuodesta 1966 julkaistu, perjantaisin ilmestyvä Rakennuslehti on säilyttänyt asemansa kaikissa lukijaryhmissä.

Omistajajärjestöjen henkilöjäsenten lisäksi lehden tilaajiin kuuluvat Ammattiliitto Pron rakennusalan jäsenet sekä alan tärkeimpien toimialajärjestöjen yritysjäsenet: Arkkitehtitoimistojen liitto ATL sekä RT:n toimialaliitot Talonrakennusteollisuus, Infra, Betoniteollisuus, Pientaloteollisuus, Teräsrakenneyhdistys, Kiviteollisuusliitto, Pintaurakoitsijat, Lattian- ja seinänpäällysteliitto, Kattoliitto, LVI-Tekniset Urakoitsijat ja Talotekninen teollisuus ja -kauppa (Talteka).

Tavoitat yhdellä medialla kaikki potentiaaliset työnhakijat

    • Rakennuslehti on ainoa media joka tavoittaa alan ammattikorkea- ja korkeakoulukoulutetut ammattilaiset kaikkialla Suomessa.
    • Lukijoistamme 81 % / 40.500 lukijaa on suorittanut Rakennusalan ammattikorkea- tai korkeakoulututkinnon.
    • Rakennuslehden lukijat kokevat että avoimet työpaikat on kiinnostava osa lehden sisältöä ja tutkimuksen (9/2020) perusteella 21.000 Rakennuslehden lukijaa seuraakin työpaikkailmoittelua lehdestä viikoittain.
    • Rakennuslehti.fi Avoimissa työpaikoissa vierailee viikkotasolla 10.000 ammattilaista.

Sisältömarkkinoinnin monet mahdollisuudet

Kerro tuotteistasi niille, joiden pitää tietää. Rakennuslehti julkaisee yhteistyökumppaneiden blogeja ja muita sisältöjä lukijaystävällisessä muodossa. Tarjolla on monta vaihtoehtoa saavuttaa rakennusalan päättäjäyleisö asiapitoisella sisällöllä:

Advertoriaali: Sisällöstä voidaan tuottaa advertoriaali-ilmoitus lehteen, verkkoon tai vaikka molempiin.
Blogi: Sisältö voidaan julkaista yhteistyöblogina, jolloin se tulee näkyviin Rakennuslehti.fi-sivuston suositussa blogi-osiossa.
Video: Sisällöstä voidaan tuottaa video Rakennuslehti.fi-sivustolle tai julkaista jo valmiina oleva video entistä laajemmalle asiantuntijayleisölle.

Yhteistyöseminaarit ja asiakasillat

Kohtaa päättäjät kasvotusten Rakennuslehden yhteistyöseminaarissa. Rakennuslehti järjestää yhteistyökumppaneilleen tilaisuuksia, joissa yritykset pääsevät itse kertomaan asiansa ammattilaisyleisölle.

Rakennuslehti toimii puolueettomana kokoonkutsujana, jolta saat

  • asiantuntijaillan puitteet ja toimivan konseptin
  • konsultoinnin teeman ja ohjelman suunnitteluun
  • käytännön järjestelyt aina kutsuista tarjoiluun
  • ennakkokutsun lähetyksen isännän omaan kutsurekisteriin
  • puolen sivun kutsuilmoituksen Rakennuslehden lukijoille

Liity Rakennuslehden mediamyynnin postituslistalle. Saat muistutuksen tulevista kampanjoista. Rakennuslehden mediamyynnin uutiskirjeen tilaajista ei tallenneta muuta tietoa kuin tilaajan antama sähköpostiosoite. Sähköpostiosoitteita käytetään vain Rakennuslehden mediamyynnin uutiskirjeiden ja tapahtumakutsujen lähettämiseen eikä niitä luovuteta muuhun käyttöön. Mediamyynnin uutiskirje lähetään perustuen joko henkilön itse tekemään tilaukseen tai hänen ammattiasemaansa, ammattiin liittyvän tiedon toimittamiseksi. Jokaisen lähetyksen alareunassa on linkki, jonka avulla tilauksen voi peruuttaa. Katso tarkempaa tietoa Rakennuslehden verkkosivujen käyttöehdoista.

Tilaa Rakennuslehti tai näytejakso.

Nimitykset

Rakennusalan nimitysuutisia voit lähettää osoitteeseen: rakennuslehti.nimitykset@sanoma.com

Tilaa uutiskirje

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin. Lisätietoja

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin.