Rakennuslehti tavoittaa

Rakennuslehti tavoittaa kaikki rakennusalan keskeisimmät päättäjät ja vaikuttajat – netissä, mobiilisti ja painettuna lehtenä. Lukijat ovat vaativissa asiantuntijarooleissa kohteiden hankesuunnittelusta aina toteutukseen, käyttöön ja ylläpitoon saakka.

Kaikki olennainen rakentamisesta

Rakennuslehti on uudistunut niin printissä kuin verkossakin. Verkkosivut saivat uuden ulkoasun ja rakenteen vuoden 2018 lopussa ja printtilehti uudistui vuoden 2019 ensimmäisestä numerosta alkaen.

Rakennuslehti-printti kokoaa edelleen perjantaisin yhteen napakan paketin viikon tärkeimmistä uutisista. Uutispaketin avulla lukija pysyy tehokkaasti kartalla, mitä rakennusalalla tapahtuu juuri nyt. Uutisten lisäksi pureudumme syvällisemmin joka viikko mielenkiintoiseen teema-alueeseen. Rakennuslehti kattaa kaikki rakennusalan tärkeät alueet: talonrakentamisen, korjausrakentamisen, talotekniikan ja infran. Uudistuneessa lehdessä kolmas tukipilari on uusi Työssä-osio, joka kertoo millaista työtä rakennusalalla tällä hetkellä tehdään ja mihin ala on kehittymässä.

Vuonna 2019 julkaisemme uudistuneilla verkkosivuilla seitsemän Rakennuslehtiekstraa eli verkkojulkaisua, jotka pureutuvat yhteen kiinnostavaan aihealueeseen. Ekstrat ilmestyvät niinä viikkoina, kun printtilehti ei ilmesty juhlapyhien vuoksi. Rakennuslehti.fin sivulataukset ovat nousseet voimakkaasti, ja maksumuurin takana tarjoamme yhä enemmän sisältöä tilaaja-asiakkaille.

TAPIO KIVISTÖ
Päätoimittaja

Koulutettujen ammattilaisten oma media

Rakennuslehteä kustantavan Sanoma Tekniikkajulkaisujen taustalla on alan koulutettujen ammattilaisten liitot RIL, RIA, RKL ja Rakennusteollisuus RT. Rakennuslehden teettämän työelämätutkimuksen mukaan yli 80 prosenttia lukijoista on suorittanut korkeakoulu- tai amk-tutkinnon. Voimakkaasti säännellyn toimialan ammattilehteä lukevat kaikki joiden pitää tietää. Voidaankin sanoa, ettei rakentaminen ole käytännössä mahdollista ilman Rakennuslehden lukijoita.

Rakennetun ympäristön osuus kansallisvarallisuudestamme on yli 70 prosenttia. Rakennuslehden lukijat vastaavat rakentamiseen ja rakennetun ympäristön ylläpitoon liittyvistä hankinnoista. Lehti on toiminut alan ykköstietolähteenä niin toimituksellisen tiedon kuin tuotetietoudenkin osalta vuodesta 1966 asti.

Nykyisessä viestintäympäristössä Rakennuslehti on muuttunut monikanavamediaksi, joka tarjoaa erilaisia lähestymistapoja tärkeän kohderyhmän tavoittamiseen siellä missä he milloinkin ovat. Silti yksi asia on säilynyt ennallaan: Rakennuslehden lukijat odottavat edelleen saavansa kaiken olennaisen tiedon omasta mediastaan.

Tavoitat yhdellä medialla kaikki potentiaaliset työnhakijat

    • Rakennuslehti on ainoa media joka tavoittaa alan ammattikorkea- ja korkeakoulukoulutetut ammattilaiset kaikkialla Suomessa.
    • Lukijoistamme 80 % / 40.000 lukijaa on suorittanut Rakennusalan ammattikorkea- tai korkeakoulututkinnon.
    • Vuonna 2018 Rakennuslehdessä haettiin alan ammattilaista 2 132 avoimeen tehtävään.
    • Rakennuslehden lukijat kokevat että avoimet työpaikat on kiinnostava osa lehden sisältöä ja tutkimuksen (4/2019) perusteella 70 prosenttia lukijoistamme lukee työpaikkailmoitukset painetusta Rakennuslehdestä säännöllisesti
    • Rakennuslehti.fi Avoimissa työpaikoissa vierailee viikoittain 10.000 ammattilaista, joten ilmoituksesi tavoittaa painetussa lehdessä ja verkossa yhteensä yli 20.000 alan koulutettua työnhakijaa joka viikko

Sisältömarkkinoinnin monet mahdollisuudet

Kerro tuotteistasi niille, joiden pitää tietää. Rakennuslehti julkaisee yhteistyökumppaneiden blogeja ja muita sisältöjä lukijaystävällisessä muodossa. Tarjolla on monta vaihtoehtoa saavuttaa rakennusalan päättäjäyleisö asiapitoisella sisällöllä:

Advertoriaali: Sisällöstä voidaan tuottaa advertoriaali-ilmoitus lehteen, verkkoon tai vaikka molempiin. Katso kaikki julkaistut advertoriaalit tästä >
Blogi: Sisältö voidaan julkaista yhteistyöblogina, jolloin se tulee näkyviin Rakennuslehti.fi-sivuston suositussa blogi-osiossa.
Video: Sisällöstä voidaan tuottaa video Rakennuslehti.fi-sivustolle tai julkaista jo valmiina oleva video entistä laajemmalle asiantuntijayleisölle.

Yhteistyöseminaarit ja asiakasillat

Kohtaa päättäjät kasvotusten Rakennuslehden yhteistyöseminaarissa. Rakennuslehti järjestää yhteistyökumppaneilleen tilaisuuksia, joissa yritykset pääsevät itse kertomaan asiansa ammattilaisyleisölle.

Rakennuslehti toimii puolueettomana kokoonkutsujana, jolta saat

  • asiantuntijaillan puitteet ja toimivan konseptin
  • konsultoinnin teeman ja ohjelman suunnitteluun
  • käytännön järjestelyt aina kutsuista tarjoiluun
  • ennakkokutsun lähetyksen isännän omaan kutsurekisteriin
  • puolen sivun kutsuilmoituksen Rakennuslehden lukijoille

Rakennuslehden väriprofiili on punamustan  PSO_MFC_Paper_eci.icc, resoluutio 240 dpi. Profiilin voi ladata www.punamusta.com-sivuilta.

Liity Rakennuslehden mediamyynnin postituslistalle. Saat muistutuksen tulevista kampanjoista. Rakennuslehden mediamyynnin uutiskirjeen tilaajista ei tallenneta muuta tietoa kuin tilaajan antama sähköpostiosoite. Sähköpostiosoitteita käytetään vain Rakennuslehden mediamyynnin uutiskirjeiden ja tapahtumakutsujen lähettämiseen eikä niitä luovuteta muuhun käyttöön. Mediamyynnin uutiskirje lähetään perustuen joko henkilön itse tekemään tilaukseen tai hänen ammattiasemaansa, ammattiin liittyvän tiedon toimittamiseksi. Jokaisen lähetyksen alareunassa on linkki, jonka avulla tilauksen voi peruuttaa. Katso tarkempaa tietoa Rakennuslehden verkkosivujen käyttöehdoista.

Tilaa Rakennuslehti tai näytejakso.

Nimitykset

Rakennusalan nimitysuutisia voit lähettää osoitteeseen: rakennuslehti.nimitykset@sanoma.com

Tilaa uutiskirje

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin. Lisätietoja

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin.

Anna sähköpostiosoitteesi