Rakennuslehti mediakortti 2020

Mediakortista löydät Rakennuslehden ilmestymisaikataulun, lukijaprofiilin, teemat ja oleellista tietoa mainostajalle. Rakennuslehti on rakennusalan ainoa media joka tavoittaa alan ammattikorkea- ja korkeakoulukoulutetut ammattilaiset kaikkialla Suomessa. Rakennuslehden mediaoppasta löydät tietoa lukijaprofiilistamme, ilmestymisaikataulun, teemat ja kaikki mainostajalle tärkeimmät mediatiedot vuodelle 2020.

Kaikki olennainen rakentamisesta

Rakennuslehden toimituksessa selvitämme jatkuvasti lukijoiden näkemyksiä lehdestä ja toiveita sisällöstä. Käytössämme on muun muassa yli 500 hengen lukijapaneeli, joka vastaa kuukausittain sisältöön, mediankäyttöön ja rakentamiseen liittyviin kyselyihin. Samoin monet verkkojulkaisuun liittyvät analytiikkatyökalut tuovat tietoa lukijoiden käyttäytymisestä ja arvostuksista.

Kyselyistä ja kommenteista piirtyy kuva erittäin sitoutuneista asiantuntijalukijoista. He varaavat aikaa lehden lukemiseen, koska se pitää ajan tasalla siitä, mitä rakennusalalla tapahtuu ja mihin suuntaan rakentaminen kehittyy. Lukijat arvioivat, että Rakennuslehti edistää ammatillista osaamista ja siksi se luetaan tarkkaan.

Rakennuslehti on leimallisesti myös päättäjämedia. Lukijamme tekevät rakennusalan merkittävimmät päätökset ja hankinnat.

Nykyisessä mediaympäristössä olemme ylpeitä vahvasta lukijasuhteesta ja vaalimme sitä kaikin tavoin. Oli kanava printti tai digi, olennaista on pyrkiä ymmärtämään, mitä lukijat tarvitsevat ja toivovat. Sitä työtä teemme joka päivä.

TAPIO KIVISTÖ
Päätoimittaja

Koulutettujen ammattilaisten oma media

Rakennuslehteä kustantavan Sanoma Tekniikkajulkaisujen taustalla on alan koulutettujen ammattilaisten liitot RIL, RIA, RKL ja Rakennusteollisuus RT. Rakennuslehden teettämän työelämätutkimuksen mukaan yli 80 prosenttia lukijoista on suorittanut korkeakoulu- tai amk-tutkinnon. Voimakkaasti säännellyn toimialan ammattilehteä lukevat kaikki joiden pitää tietää. Voidaankin sanoa, ettei rakentaminen ole käytännössä mahdollista ilman Rakennuslehden lukijoita.

Rakennetun ympäristön osuus kansallisvarallisuudestamme on yli 70 prosenttia. Rakennuslehden lukijat vastaavat rakentamiseen ja rakennetun ympäristön ylläpitoon liittyvistä hankinnoista. Lehti on toiminut alan ykköstietolähteenä niin toimituksellisen tiedon kuin tuotetietoudenkin osalta vuodesta 1966 asti.

Nykyisessä viestintäympäristössä Rakennuslehti on muuttunut monikanavamediaksi, joka tarjoaa erilaisia lähestymistapoja tärkeän kohderyhmän tavoittamiseen siellä missä he milloinkin ovat. Silti yksi asia on säilynyt ennallaan: Rakennuslehden lukijat odottavat edelleen saavansa kaiken olennaisen tiedon omasta mediastaan. Kerran viikossa ilmestyvä lehti tarjoaa kootusti viikon tärkeimmät uutiset ja uutuudet yksiin kansiin.

Tavoitat yhdellä medialla kaikki potentiaaliset työnhakijat

    • Rakennuslehti on ainoa media joka tavoittaa alan ammattikorkea- ja korkeakoulukoulutetut ammattilaiset kaikkialla Suomessa.
    • Lukijoistamme 80 % / 40.000 lukijaa on suorittanut Rakennusalan ammattikorkea- tai korkeakoulututkinnon.
    • Rakennuslehden lukijat kokevat että avoimet työpaikat on kiinnostava osa lehden sisältöä ja tutkimuksen (4/2019) perusteella 70 prosenttia lukijoistamme lukee työpaikkailmoitukset painetusta Rakennuslehdestä säännöllisesti.
    • Rakennuslehti.fi Avoimissa työpaikoissa vierailee viikoittain 10.000 ammattilaista ja vuonna 2019 Rakennuslehdessä haettiin alan ammattilaista yli 2.000 avoimeen tehtävään.

Sisältömarkkinoinnin monet mahdollisuudet

Kerro tuotteistasi niille, joiden pitää tietää. Rakennuslehti julkaisee yhteistyökumppaneiden blogeja ja muita sisältöjä lukijaystävällisessä muodossa. Tarjolla on monta vaihtoehtoa saavuttaa rakennusalan päättäjäyleisö asiapitoisella sisällöllä:

Advertoriaali: Sisällöstä voidaan tuottaa advertoriaali-ilmoitus lehteen, verkkoon tai vaikka molempiin.
Blogi: Sisältö voidaan julkaista yhteistyöblogina, jolloin se tulee näkyviin Rakennuslehti.fi-sivuston suositussa blogi-osiossa.
Video: Sisällöstä voidaan tuottaa video Rakennuslehti.fi-sivustolle tai julkaista jo valmiina oleva video entistä laajemmalle asiantuntijayleisölle.

Yhteistyöseminaarit ja asiakasillat

Kohtaa päättäjät kasvotusten Rakennuslehden yhteistyöseminaarissa. Rakennuslehti järjestää yhteistyökumppaneilleen tilaisuuksia, joissa yritykset pääsevät itse kertomaan asiansa ammattilaisyleisölle.

Rakennuslehti toimii puolueettomana kokoonkutsujana, jolta saat

  • asiantuntijaillan puitteet ja toimivan konseptin
  • konsultoinnin teeman ja ohjelman suunnitteluun
  • käytännön järjestelyt aina kutsuista tarjoiluun
  • ennakkokutsun lähetyksen isännän omaan kutsurekisteriin
  • puolen sivun kutsuilmoituksen Rakennuslehden lukijoille

Liity Rakennuslehden mediamyynnin postituslistalle. Saat muistutuksen tulevista kampanjoista. Rakennuslehden mediamyynnin uutiskirjeen tilaajista ei tallenneta muuta tietoa kuin tilaajan antama sähköpostiosoite. Sähköpostiosoitteita käytetään vain Rakennuslehden mediamyynnin uutiskirjeiden ja tapahtumakutsujen lähettämiseen eikä niitä luovuteta muuhun käyttöön. Mediamyynnin uutiskirje lähetään perustuen joko henkilön itse tekemään tilaukseen tai hänen ammattiasemaansa, ammattiin liittyvän tiedon toimittamiseksi. Jokaisen lähetyksen alareunassa on linkki, jonka avulla tilauksen voi peruuttaa. Katso tarkempaa tietoa Rakennuslehden verkkosivujen käyttöehdoista.

Tilaa Rakennuslehti tai näytejakso.

Nimitykset

Rakennusalan nimitysuutisia voit lähettää osoitteeseen: rakennuslehti.nimitykset@sanoma.com

Tilaa uutiskirje

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin. Lisätietoja

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin.

Anna sähköpostiosoitteesi