Rakennuslehti tavoittaa

Rakennuslehti tavoittaa kaikki rakennusalan keskeisimmät päättäjät ja vaikuttajat, netissä ja paperiversiona. Lukijat ovat vaativassa asiantuntijaroolissa kohteiden hankesuunnittelusta aina tekniseen rakennesuunnitteluun saakka.

Kaikki olennainen rakentamisesta

Rakennuslehti kokoaa perjantaisin yhteen napakan paketin viikon tärkeimmistä uutisista. Uutispaketin avulla lukija pysyy tehokkaasti kartalla, mitä rakennusalalla tapahtuu juuri nyt ja mihin se on menossa. Valitsemme ja kerromme uutisvirrasta kaiken olennaisen. Uutisten lisäksi pureudumme syvällisemmin joka viikko mielenkiintoiseen teema-alueeseen. Uutisissa ja teemoissa Rakennuslehti kattaa kaikki rakennusalan tärkeät alueet: talonrakentamisen, korjausrakentamisen, talotekniikan ja infran.

Vuonna 2018 Rakennuslehti haluaa nostaa esille onnistumisia, kiinnostavia kohteita, niiden tekijöitä ja tekemisen tapoja sekä yrityksiä eri puolilta Suomea. Kun ala kehittyy nyt nopeasti, kerromme yhä enemmän myös tulevaisuudennäkymistä ja etsimme kiinnostavia kansainvälisiä esimerkkejä. Avoimet työpaikat ja työelämän kehittyminen ovat olennainen osa Rakennuslehden sisältöä. Siksi lisäämme työhön liittyvien sisältöjen tarjontaa niin printtilehdessä kuin verkossakin. Verkkosivusto Rakennuslehti.fin käyntimäärät ovat nousseet voimakkaasti ja haluamme tarjota jatkossa yhä enemmän

TAPIO KIVISTÖ
Päätoimittaja

Koulutettujen ammattilaisten oma media

Rakennuslehteä kustantavan Sanoma Tekniikkajulkaisujen taustalla on alan koulutettujen ammattilaisten liitot RIL, RIA, RKL ja Rakennusteollisuus RT. Rakennuslehden teettämän työelämätutkimuksen mukaan yli 80 prosenttia lukijoista on suorittanut korkeakoulu- tai amk-tutkinnon. Voimakkaasti säännellyn toimialan ammattilehteä lukevat kaikki joiden pitää tietää. Voidaankin sanoa, ettei rakentaminen ole käytännössä mahdollista ilman Rakennuslehden lukijoita.

Rakennetun ympäristön osuus kansallisvarallisuudestamme on yli 70 prosenttia. Rakennuslehden lukijat vastaavat rakentamiseen ja rakennetun ympäristön ylläpitoon liittyvistä hankinnoista. Lehti on toiminut alan ykköstietolähteenä niin toimituksellisen tiedon kuin tuotetietoudenkin osalta vuodesta 1966 asti.

Nykyisessä viestintäympäristössä Rakennuslehti on muuttunut monikanavamediaksi, joka tarjoaa erilaisia lähestymistapoja tärkeän kohderyhmän tavoittamiseen siellä missä he milloinkin ovat. Silti yksi asia on säilynyt ennallaan: Rakennuslehden lukijat odottavat edelleen saavansa kaiken olennaisen tiedon omasta mediastaan.

Tavoitat yhdellä medialla kaikki potentiaaliset työnhakijat

  • Rakennuslehti on ainoa media joka tavoittaa alan ammattikorkea- ja korkeakoulukoulutetut ammattilaiset kaikkialla Suomessa.
  • Lukijoistamme 80 % / 40.000 lukijaa on suorittanut Rakennusalan ammattikorkea- tai korkeakoulututkinnon.
  • Vuonna 2017 Rakennuslehdessä haettiin alan ammattilaista yli 1500 avoimeen tehtävään.
  • Rakennuslehden lukijat kokevat että avoimet työpaikat on kiinnostava osa lehden sisältöä ja tutkimuksen perusteella 46 prosenttia lukijoistamme lukee työpaikkailmoitukset painetusta Rakennuslehdestä joka viikko.
  • Rakennuslehti.fi Avoimissa työpaikoissa vierailee viikoittain 10.000 ammattilaista, joten ilmoituksesi tavoittaa painetussa lehdessä ja verkossa yhteensä yli 20.000 alan koulutettua työnhakijaa joka viikko

Sisältömarkkinoinnin monet mahdollisuudet

Kerro tuotteistasi niille, joiden pitää tietää. Rakennuslehti julkaisee yhteistyökumppaneiden blogeja ja muita sisältöjä lukijaystävällisessä muodossa. Tarjolla on monta vaihtoehtoa saavuttaa rakennusalan päättäjäyleisö asiapitoisella sisällöllä:

Advertoriaali: Sisällöstä voidaan tuottaa advertoriaali-ilmoitus lehteen, verkkoon tai vaikka molempiin. Katso kaikki julkaistut advertoriaalit tästä
Blogi: Sisältö voidaan julkaista yhteistyöblogina, jolloin se tulee näkyviin Rakennuslehti.fi-sivuston suositussa blogi-osiossa.
Video: Sisällöstä voidaan tuottaa video Rakennuslehti.fi-sivustolle tai julkaista jo valmiina oleva video entistä laajemmalle asiantuntijayleisölle.

Yhteistyöseminaarit ja asiakasillat

Kohtaa päättäjät kasvotusten Rakennuslehden yhteistyöseminaarissa. Rakennuslehti järjestää yhteistyökumppaneilleen tilaisuuksia, joissa yritykset pääsevät itse kertomaan asiansa ammattilaisyleisölle.

Rakennuslehti toimii puolueettomana kokoonkutsujana, jolta saat

  • asiantuntijaillan puitteet ja toimivan konseptin
  • konsultoinnin teeman ja ohjelman suunnitteluun
  • käytännön järjestelyt aina kutsuista tarjoiluun
  • ennakkokutsun lähetyksen isännän omaan kutsurekisteriin
  • puolen sivun kutsuilmoituksen Rakennuslehden lukijoille

Rakennuslehden väriprofiili on punamustan  PSO_MFC_Paper_eci.icc, resoluutio 240 dpi. Profiilin voi ladata www.punamusta.com-sivuilta.

Liity Rakennuslehden mediamyynnin postituslistalle. Saat muistutuksen tulevista kampanjoista. Rakennuslehden mediamyynnin uutiskirjeen tilaajista ei tallenneta muuta tietoa kuin tilaajan antama sähköpostiosoite. Sähköpostiosoitteita käytetään vain Rakennuslehden mediamyynnin uutiskirjeiden ja tapahtumakutsujen lähettämiseen eikä niitä luovuteta muuhun käyttöön. Mediamyynnin uutiskirje lähetään perustuen joko henkilön itse tekemään tilaukseen tai hänen ammattiasemaansa, ammattiin liittyvän tiedon toimittamiseksi. Jokaisen lähetyksen alareunassa on linkki, jonka avulla tilauksen voi peruuttaa. Katso tarkempaa tietoa Rakennuslehden verkkosivujen käyttöehdoista.

Tilaa Rakennuslehti tai näytejakso.

Nimitykset

Rakennusalan nimitysuutisia voit lähettää osoitteeseen: rakennuslehti.nimitykset@sanoma.com

Tilaa uutiskirje

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin. Lisätietoja

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin.

Anna sähköpostiosoitteesi