Tutustu nyt Rakennuslehteen 3 kk veloituksetta!

Lakeuden Maanrakennus urakoi kevyen liikenteen väylän Hauholle

Lakeuden Maanrakennus Oy urakoi uuden kevyen liikenteen väylän sekä parantaa yhtä liittymää ja maantie 305:tä Hauholla. Urakan kokonaiskustannukset ovat arvonlisäverottomana noin 920 000 euroa, josta vastaa kokonaisuudessaan Tiehallinto. Kevyen liikenteen väylän rakentaminen aloitetaan puuston poistotöillä, minkä jälkeen alkavat varsinaiset maanrakennustyöt. Työt valmistuvat lokakuussa.

Lakeuden Maanrakennus Oy urakoi uuden kevyen liikenteen väylän sekä parantaa yhtä liittymää ja maantie 305:tä Hauholla. Urakan kokonaiskustannukset ovat arvonlisäverottomana noin 920 000 euroa, josta vastaa kokonaisuudessaan Tiehallinto. Kevyen liikenteen väylän rakentaminen aloitetaan puuston poistotöillä, minkä jälkeen alkavat varsinaiset maanrakennustyöt. Työt valmistuvat lokakuussa.

Kuuntele juttu

Hauhon koulukeskuksen ja Hauhontaustantien liittymän väliselle osuudelle sijoittuva kevyen liikenteen väylä on noin 1,6 kilometriä pitkä. Rakentamisen tavoitteena on parantaa kevyen liikenteen liikkumisedellytyksiä ja turvallisuutta. Maantie 305:n (Hauhontie) länsipuolelle rakennettava väylä toteutetaan ajoradan reunaan reunakivellä korotettuna Hauhon hautausmaan kohdalla ja rakennusten läheisyydessä. Muualla kevyen liikenteen väylän ja maantien väliin jää noin 2-3 metrin levyinen välikaista.

Kevyen liikenteen väylän yhteydessä maantie 305:lle rakennetaan kaksi keskisaareketta ja korotettua suojatietä, toinen Cavenintien kohdalle ja toinen koulukeskuksen kohdalle. Lisäksi Hauhontaustantien liittymäaluetta parannetaan ja liittymä siirretään noin 50 metriä etelämmäksi nykyisestä paikastaan.

Urakkaan kuuluu myös maantie 305:n rakenteen parantaminen ja päällysteen uusiminen noin 3,4 kilometrin matkalla Hauhon koulukeskukselta etelään päin. Pahimpien routavaurioiden kohdilla tie kaivetaan auki ja tehdään uudet entistä vahvemmat rakennekerrokset. Tien kestävyyttä ja rakennetta parannetaan myös käyttämällä teräsverkkoja ja bitumistabilointia, joka tehdään uuden päällysteen alle.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Lakeuden Maanrakennus urakoi kevyen liikenteen väylän Hauholle”

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat