Tutustu nyt Rakennuslehteen 3 kk veloituksetta!

Liikennevirasto kokeilee sumeilematta uutta urakkamallia -”Se voi muuttaa markkinaa merkittävästi”

Virasto käyttää mallia neljässä eri hankkeessa. Kaksi niistä on on valtatiellä 4.

Suunnitelmakuva Kirri–Tikkakoski-moottoritien kallioleikkauksesta. Kuva: Keski-Suomen ELY-keskus

Jyväskylän Kirristä Tikkakoskelle ulottuva valtatieosuus rakennetaan moottoritieksi, ja Oulun Kellon ja Iin Räinänperän välillä valtatietä parannetaan niin kutsutulla STk-mallilla. Uusi malli otetaan käyttöön myös Turun kehätien eli E18-tien Kausela–Kirismäki-osuuden parantamisessa ja Nurmijärven Klaukkalan ohikulkutien rakentamisessa.

Tämä artikkeli on tilaajille

Kirjaudu sisään

Tilaa printtinä, diginä, yksin tai ryhmässä

Valitse teille sopivin tapa pysyä tiedon tasalla.

Tutustu nyt 3 kk: printti+digi 0 €

Kaikki Rakennuslehden tieto käyttöösi kesän yli ilman sitoumuksia, ole hyvä!

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Liikennevirasto kokeilee sumeilematta uutta urakkamallia -”Se voi muuttaa markkinaa merkittävästi””

Viimeisimmät näkökulmat