Tutustu nyt 1 kk veloituksetta!

Itärata selvitti: Eurooppalainen raideleveys olisi Suomen etu

Selvityksen mukaan eurooppalainen raideleveys olisi potentiaalinen vaihtoehto varsinkin silloin, jos se mahdollistaa suoran yhteyden Tallinnan tunnelin kautta Rail Balticaan.

Suomalainen raidelveys on historiallisista syistä lähes sama kuin Venäjällä. TEN-T-asetus velvoittaa Suomea arvioimaan kesään 2026 mennessä eurooppalaisen raideleveyden käyttöönoton uusien ratojen osalta. Kuva: Rami Salle, Salle Rami

Itärata oy:n selvityksen mukaan eurooppalaisen raideleveyden käyttöönotto Itäradalla on perusteltua, jos samalla edistetään suunnitelmallista raideleveyden laajentamista Suomessa ja tavoitellaan kansainvälisten liikenneyhteyksien parantamista.

Tämä artikkeli on tilaajille

Kirjaudu sisään

Tutustu Rakennuslehteen diginä: 1 kk / 0 € – yksi käyttöoikeus

Kaikki Rakennuslehden tieto kuukaudeksi käyttöösi ilman sitoumuksia – yksittäistilauksen määräaikainen näytejakso, ole hyvä!

Tutustu Rakennuslehteen diginä: 1 kk / 0 € – useita käyttöoikeuksia

Rakennuslehden lukuoikeudet organisaationne avainhenkilöille – ryhmätilauksen testijakso, olkaa hyvät.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Itärata selvitti: Eurooppalainen raideleveys olisi Suomen etu”

Viimeisimmät näkökulmat