Hankkeen rakennuttajana toimi Ratahallintokeskus ja suunnittelusta sekä rakentamisesta vastasi pääurakoitsija Oy VR-Rata Ab. Tunnelin ja siihen liittyvän aukion rakentamisen kustannukset olivat lopulta 10,7 miljoonaa euroa, josta kaupungin osuus oli noin 70 prosenttia ja RHK:n 30 prosenttia. Kustannukset nousivat selvästi kustannusarviota suuremmiksi, sillä tunnelin ja siihen liittyvän aukion rakentamisen arvioitiin maksavan 9,2 miljoonaa euroa.
Merkittävä uuden tunnelin tuoma parannus on aseman ja sen ympäristön saavutettavuuden koheneminen. Asema-alueen esteettömyys on parantunut ja mahdollistaa siten tasa-arvoisempaa arkea sekä erityisryhmille että muille alueella liikkuville.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Tampereen Matkakeskustunneli otettu käyttöön”