Mälkiän silta on 315 metriä pitkä ja osa Lappeenranta-Imatra -tieosuuden kehittämishanketta, joka käynnistyi loppusyksyn 2007 aikana ja valmistuu vuoden 2010 lopulla.
”Saimaan kanavan ylittävien Mälkiän kahden uuden kanavasillan rakentaminen on koko Valtatie 6 Kärki-Mattila-Muukko -hankkeen suurin aikatauluhaaste. Valitulla siltaratkaisulla on pyritty minimoimaan rakentamisaika ja samalla kuitenkin varmistamaan Saimaan kanavan häiriötön liikenne siltatyömaan alapuolella”, kertoo projektin suunnittelupäällikkö Jaakko Kivi Lemcon Oy:ltä.
Kiven mukaan Ruukkiin otettiin yhteyttä jo varhaisessa tarjousvaiheessa ja Ruukki osallistui myös suunnitteluun yhdessä TYL Vt6:n sekä suunnittelukonsultti Siton kanssa.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Rautaruukilta 4 miljoonan euron teräsrakenteet siltaan Lappeenrannassa”