Kokeile kuukausi maksutta

Hakamäentien Kivihaan tunneli avataan liikenteelle

Hakamäentien parannushankkeen yksi merkittävimmistä vaiheista saadaan käyttöön tiistaina 2. kesäkuuta, kun Kivihaan tunneli avataan liikenteelle. Yhteensä 320 metriä pitkä Kivihaan tunneli on Hakamäentien parannushankkeen mittavin yksittäinen rakennusprojekti. Tunnelin louhinnat alkoivat jo syksyllä 2006, jolloin alueelta poistettiin maa-ainesta yhteensä 58 000 kuutiota ja suoritettiin lähes kaksisataa räjäytystä.

Hakamäentien parannushankkeen yksi merkittävimmistä vaiheista saadaan käyttöön tiistaina 2. kesäkuuta, kun Kivihaan tunneli avataan liikenteelle. Yhteensä 320 metriä pitkä Kivihaan tunneli on Hakamäentien parannushankkeen mittavin yksittäinen rakennusprojekti. Tunnelin louhinnat alkoivat jo syksyllä 2006, jolloin alueelta poistettiin maa-ainesta yhteensä 58 000 kuutiota ja suoritettiin lähes kaksisataa räjäytystä.

Maaliskuussa läpi puhkaistussa tunnelissa tehtiin kuluneen kevään aikana päällystys-, asennus- ja viimeistelytöitä. Kivihaan tunnelissa on nyt ensi vaiheessa käytössä yksi kaista molempiin suuntiin. Elokuussa avataan käyttöön myös toiset kaistat molempiin suuntiin.

”Tunneli päästään avaamaan liikenteelle aikataulussa. Tämä on hankkeen etenemisen kannalta tärkeä etappi ja mittava liikennejärjestely”, toteaa hankkeen projektipäällikkö Jukka Hietaniemi Tiehallinnosta.

Uudessa tunnelissa panostetaan tienkäyttäjien turvallisuuteen. Kulku tunneliin on turvallisuussyistä valo-ohjattu. Tunnelissa tehdään edelleen viimeistelytöitä, minkä vuoksi tunnelissa on voimassa alennetut nopeusrajoitukset.

Vuonna 2006 aloitettu Hakamäentien parannushanke valmistuu tänä syksynä.

Tätä artikkelia on kommentoitu 2 kertaa

2 vastausta artikkeliin “Hakamäentien Kivihaan tunneli avataan liikenteelle”

  1. Tunnelin pohjalla oleva sadeveden poistoviemäri on naurettavan pieni. Syyssateella ei paljon enää naurata, kun veden mukana valuu puista pudonneita lehtiä tukkimaan viemäri ja tunneli muuttuu uima-altaaksi. Sitten tunneli suljetaan liikenteeltä kun autot jäävät sinne ja kaikki liikenne menee taas ylätason liikennevalojen kautta.

    Olisitte nyt saatanan tunarit tehneet samalla louhinnalla tarpeeksi suuren viemärin ettei aina tarvitsisi korjata virheitä myöhemmin.

    1. Jaa… ei mitään uutta. Plagioitu suoraan Vuosaaren tunnelista…..

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat