Kaavoilla mahdollistetaan myös metrotunneleista maanpintaan nousevat yhteydet; metroasemien sisäänkäyntihallit ja -yhteydet sekä hätäpoistumistiet ja kuilut. Keilaniemen metrotunnelin kaavaan sisältyy myös maanalainen sähköasema. Otaniemen-Tapiolan metrotunnelin kaavaan sisältyvät lisäksi Tapiolan maanalainen keskuspysäköinti ja keskustatoimintojen huoltotunneli.
Länsimetron rakentaminen alkaa Ruoholahdesta marraskuussa. Espoossa työt on tarkoitus aloittaa ensi vuoden alussa. Suunnittelu on ollut käynnissä jo tämän vuoden alusta.
”Espoossa työt käynnistyvät näillä näkymin ensimmäiseksi Tapiolassa, Otaniemessä ja Keilaniemessä, ehkä myös Matinkylässä. Ensimmäinen työvaihe on työtunnelien tekeminen. Tämän jälkeen käynnistyvät metrotunnelien ja asemien louhinnat”, Länsimetro Oy:n toimitusjohtaja Matti Kokkinen kertoo.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Hallinto-oikeus hylkäsi länsimetron asemakaavoihin kohdistuneet valitukset”