Tutustu nyt 1 kk veloituksetta!

Kyrönsalmen uusi silta nousee Rautaruukin rakenteille Savonlinnassa

Rautaruukki on sopinut Savonlinnaan rakennettavan Kyrönsalmen sillan teräsrakenteiden toimituksesta ja asennuksesta. Silta on osa valtatie 14:n kehittämishanketta. Sillan urakoi YIT Rakennus Oy.

Rautaruukki on sopinut Savonlinnaan rakennettavan Kyrönsalmen sillan teräsrakenteiden toimituksesta ja asennuksesta. Silta on osa valtatie 14:n kehittämishanketta. Sillan urakoi YIT Rakennus Oy.

Kuuntele juttu

Nyt rakennettava silta tulee Kyrönsalmen nykyisen sillan eteläpuolelle. Uudesta sillasta tulee 411 metriä pitkä, ja se muodostuu teräsrakenteisesta liittopalkkisillasta sekä laivaliikenteen mahdollistavasta läppäsillasta.

  
”Valitsemalla Ruukin kumppaniksemme voimme keskittyä vaativan siltaprojektin kokonaistoteutukseen. Ruukki hallitsee koko ketjun rakenteiden valmistuksesta asennukseen”, sanoo työpäällikkö Pertti Kärkkäinen YIT Rakennuksesta.

Kookkaat ja vaativat rakenteet sekä erityisesti laivoille avattavan läppäsillan valmistus ja asennus ovat haastavia. Ruukilla on kokemusta useista vastaavista siltahankkeista Pohjoismaissa. Suomessa Ruukki on aiemmin osallistunut muun muassa Kemijoen ylittävän Isohaaran sillan rakentamiseen valtatiellä 4 ja Mälkiän kanavasillan rakentamiseen valtatiellä 6.

”Massiiviset siltapalkit toimitetaan työmaalle Ylivieskan tehtaaltamme. Palkit liitetään yhteen asennusvalmiiksi järeiksi lohkoiksi, jotka asennetaan paikalleen sillan kantavaksi teräsrakenteeksi”, Ruukki Constructionin Pohjois-Euroopan ja infrastruktuurirakentamisen johtaja Sami Eronen kertoo.

Ruukin rakenteiden konepajavalmistus Kyrönsalmen siltaan alkaa kuluvan vuoden lopussa ja työ tehdään pääosin vuoden 2010 aikana. Kyrönsalmen silta avataan liikenteelle kesällä 2011.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Kyrönsalmen uusi silta nousee Rautaruukin rakenteille Savonlinnassa”

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat