Kokeile kuukausi maksutta

Pöyry tekee lvi-suunnittelun sveitsiläiseen pumppuvoimalaitokseen

Pöyry on solminut sopimuksen lvi-suunnittelusta sveitsiläisen Axpon uuteen Linth-Limmern -pumppuvoimalaitokseen. Pöyryn toimittamat palvelut sisältävät tarjousprosessin, detaljisuunnittelun sekä lvi-laitteistojen asentamisen valvonnan ja turvallisuustoimintojen rakentamisen valvonnan. Toimeksiannon arvo on noin 1,7 miljoonaa euroa. Kaikkien järjestelmien tulevat käyttövalmiiksi joulukuussa 2015.

Pöyry on solminut sopimuksen lvi-suunnittelusta sveitsiläisen Axpon uuteen Linth-Limmern -pumppuvoimalaitokseen. Pöyryn toimittamat palvelut sisältävät tarjousprosessin, detaljisuunnittelun sekä lvi-laitteistojen asentamisen valvonnan ja turvallisuustoimintojen rakentamisen valvonnan. Toimeksiannon arvo on noin 1,7 miljoonaa euroa. Kaikkien järjestelmien tulevat käyttövalmiiksi joulukuussa 2015.

Turbiineja ja muuntajia varten rakennetaan kaksi luolaa 1 700 metrin korkeuteen merenpinnasta. Voimalaitos, jonka kokonaisteho on 1 000 megawattia, saa energiansa Muttsee-järvestä kahden painetunnelin avulla.

 

Palvelut alkavat jo tehtyjen suunnitelmien tarkastuksella, ja ne saadaan päätökseen 2012, jolloin solmitaan laitevalmistajien sopimukset. Detaljisuunnitteluvaihe kestää keväästä 2011 kevääseen 2012.

 

Pöyrylle tavaraliikenneradan uusimistyön valvontaa 

 

Lisäksi Pöyry on solminut Argentiinan rautatieinfrastruktuurin hallinnon (ADIF) kanssa sopimuksen General Belgrano -tavaraliikenneradan uusimistöiden valvonnasta ja toteutusprojektin hyväksynnästä. Työ suoritetaan yhteistyössä argentiinalaisen IATASA-yhtiön kanssa. Pöyryn osuus sopimuksen arvosta on 1,1 miljoonaa euroa.

 

Sopimus kattaa detaljisuunnittelun tarkastuksen ja hyväksynnän sekä työn tarkastuksen ja valvonnan. Työn arvioitu kesto on noin 1,5 vuotta.

 

General Belgrano -rataverkon asteittainen kunnostus on osa Argentiinan kuljetusministeriön tukemaa rautatiejärjestelmien kunnostushanketta. Santiago del Esteron maakunnassa sijaitseva ensimmäinen osa on 40,5 kilometriä pitkä, ja Chacon maakunnassa oleva toinen osa on 38 km. Tämä raideleveydeltään kapea rautatiejärjestelmä oli lähes 10 000 kilometriä pitkä jo 1960-luvulla, mutta se vaatii kunnostusta täyttääkseen nykypäivän kuljetusvaatimukset. Rataverkko yhdistää Argentiinan keski-, länsi- ja pohjoisosat.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Pöyry tekee lvi-suunnittelun sveitsiläiseen pumppuvoimalaitokseen”

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat