”Nykyinen 30-vuotias kakkosterminaali on tiensä päässä. Se on kehitetty rahtiterminaalista, ja se olisi ollut epäkäytännöllinen”, Finavian lentoasemaliiketoiminnan johtaja Reijo Tasanen kertoo.
Terminaalista tulee 3 000-neliöinen eli liki kaksi kertaa nykyistä, 1 700-neliöistä, suurempi. Uusi kakkosterminaali on yksikerroksinen, minkä pitäisi tuoda toimintaan tehoa.
Nykyistä kaksikerroksista kakkosterminaalia ei pureta, vaan sitä aletaan käyttää alkuperäiseen tarkoitukseensa, rahtiterminaalina. Nykyinen rahtiterminaali todennäköisesti puretaan ykkös- ja kakkosterminaalien välistä. Ykkösterminaali jää nykyisenlaiseksi.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Aamulehti: Pirkkala saa uuden kakkosterminaalin vuonna 2012”