Urakka-alue ulottuu Kehäradan tunnelin itäiseltä suuaukolta Talvikkitien ylitse pääradan ylittävälle sillalle. Urakka sisältää avorataosuuteen kuuluvat sillat, maanrakennustyöt, Leinelän aseman rakentamisen sekä ympäristö- ja katutöitä. Ympäristötöihin sisältyy Kylmäojan siirto ja luonnonmukaistaminen. Maanrakennustöihin sisältyy louhintaa.
Kehäradasta tulee 18 kilometriä pitkä, kaksiraiteinen lähiliikenteen kaupunkirata Helsingin keskustan ja Helsinki-Vantaan lentoaseman välille. Kehärata alittaa lentoaseman 8 kilometriä pitkässä kaksoistunnelissa.
Kehärata on tarkoitus ottaa käyttöön vuonna 2014. Hankkeen kokonaiskustannusarvio on 605 miljoonaa euroa.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Destia aloitti Kehäradan itäisen avoradan rakennustyöt”