Suomalaiset perheyhtiöt nokittivat ulkomaiset jätit Finnbuildissä

Finnbuild-messujen parasta antia on suomalaisten perheyhtiöiden aktiivinen halu tehdä pitkäjänteistä työtä myös huonoina aikoina.

Rakennusbetoni- ja Elementti Oy:n esteetön kylpyhuone.

Varsinkin keskisuuret betoniyritykset ovat rohkeasti esittelemässä uusia tuotteitaan samaan aikaan, kun kansainväliset konsernit, kuten Saint Gobain ja Consolis ovat karsineet ensimmäisinä suomalaisten tytäryritystensä Weberin ja Parman markkinointibudjetteja. Myös irlantilaiseen CRH-konserniin kuuluva Rudus jäi pois messuilta osin kustannussyistä.

Vaikka betoniteollisuudessa monet idea on keksitty jo vuosikymmeniä sitten, niin uusi insinöörisukupolvi on unohtanut mahdolliset takapakit ja on rohkeasti jalostanut niitä eteenpäin. Esimerkiksi elementtikylpyhuone, jota esimerkiksi Parma ja konkurssiin mennyt Neapo markkinoivat vuosia sitten teräselementtiratkaisuina, ovat saaneet nyt betonista tehdyt seuraajat. Ensimmäisenä asialla oli Betoniluoma. Finnbuild-messulla Rakennusbetoni- ja Elementti Oy esittelee omaa esteettömäksi kehuttua ratkaisuaan yhdessä Avaavan kanssa.

Betonilaatta on vanha tuote, mutta Lakan Betoni on saanut siihenkin uutta ilmettä. Sen osaston lattiaa peittää mustan ja harmaan kirjava betonilaatoitus. Se on luonnollisen elävän näköinen ja voisi jonkun osastolla käyneen arkkitehden mielestä sopia jopa sisätiloihin

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Suomalaiset perheyhtiöt nokittivat ulkomaiset jätit Finnbuildissä”

Jätä kommentti