Taloyhtiöiden osakkaat ja asukkaat toivovat lisää viestintää, avoimuutta ja mahdollisuuksia palautteenantoon kaikissa viimeaikaisissa tutkimuksissa. Yksi tehokas keino helpottaa tiedonsaantia on siirtää tietoa verkkoon taloyhtiösivuille.
Hyvät taloyhtiösivut tarjoavat asukkaille ajantasaista tietoa taloyhtiön asioista, mutta myös ennakoivia ohjeita ja neuvontaa. Dokumentit, kuten remontinaikaiset ohjeet asukkaille, saunavuorot tai perusteet autopaikkojen jakoon, löytyvät kootusti verkkosivuilta, ja kukin asukas saa ne sieltä silloin kun tarvitsee.
Isännöintiyritysten talousbarometri 2015 -kyselyyn vastanneista yrityksistä kaksi kolmasosaa katsoo, että tarve taloyhtiöiden kotisivupalvelulle kasvaa. Yli puolet aikoo myös kehittää sivujensa sisältöä.
Erilaisia valmiita taloyhtiösivuportaaleja on markkinoilla monenlaisia. Taloyhtiön hallituksen on hyvä muistaa, että sivut ovat maksullinen palvelu.
Asukkailla on usein hyviä omia kehitysideoita siitä, miten taloyhtiötä tulisi kehittää. Ilman kunnon viestikanavaa ne jäävät hyödyntämättä. Kaikki eivät kuitenkaan vielä käytä verkkoa tai sosiaalista mediaa. Osa asukkaista voi jäädä keskustelun ulkopuolelle.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Isännöintiliitto: verkkosivut ja sähköinen viestintä helpottaisivat toimintaa taloyhtiöissä”