Talous Rakennuslehti Ei kommentteja

YIT:n asuntojen kuluttajamyynti Suomessa kasvanut selvästi alkuvuonna

YIT arvioi kuluvan vuoden ensimmäisen neljänneksen asuntomyyntinsä kuluttajille kasvavan selvästi Suomessa ja CEE-maissa. Sen sijaan Venäjällä myynti on arvion mukaan vähentymässä selvästi. Nämä seikat käyvät ilmi 16. maaliskuuta pidettävän yhtiökokouksen yhteydessä esitetyistä arvioista.

”Suomessa uusien asuntokohteiden kuluttajamyynti on ollut alkuvuonna hyvällä tasolla muun muassa Smartti-kohteiden vilkkaan kysynnän vuoksi. Myös CEE-maissa asuntomyynti on jatkunut hyvänä. Venäjällä asuntomyynti on ollut selvästi edellisvuoden ensimmäistä vuosineljännestä heikompaa muun muassa valtion asuntolainojen korkotukiohjelman päättymisen ja edelleen kuluttajien varovaisuuden vuoksi. Totesimme jo vuoden 2017 tulosohjeistuksessamme, että odotamme ensimmäisen vuosineljänneksen olevan vuoden heikoin vuosineljännes oikaistun liikevoiton osalta”, toimitusjohtaja Kari Kauniskangas toteaa.

YIT arvioi vuoden ensimmäisen neljänneksen kuluttajamyynnin olevan yli 450 asuntoa Suomessa, kun vuosi sitten lukema oli 314. Asuntojen alkuvuoden kuluttajamyynniksi Venäjällä YIT arvioi noin 500 asuntoa (Q1/2016: 892 kpl) ja CEE-maissa noin 250 asuntoa (Q1/2016: 201 kpl).

Vastaa

Rakennuslehden pääuutisia