Betoniyritykset ryhmittäytyivät ensimmäisen kerran Finnbuildissa kootusti yhteisen konseptin alle ja yhteiselle alueelle. Kuva: Merja Mannila

Betoniala lähti ensimmäisen kerran Finnbuildiin yhteisellä konseptilla – tulos sai kehuja

Ensimmäistä kertaa Finnbuildissa järjestettävä Betonipuisto keräsi keskiviikkona kiitosta kävijöiltä ja näytteilleasettajilta.

Kirjoittaja(t) Merja Mannila

Betonipuistossa on kaikkiaan 18 näytteilleasettajaa, joista yksi on Parma. Markkinointipäällikkö Petri Kähkönen kiittelee Betonipuiston konseptia.

”Hyvä idea koota betonialan toimijoita yhdelle alueelle ja kutsua paikalle kävijöitä, jotka voivat samalla tutustua Finnbuildiinkin.”

Osallistujat ovat Kähkösen mukaan yhdessä markkinoineet Betonipuistoa. Parma sai myös lisähuomiota, sillä sen kolmiulotteinen betoni valittiin yhdeksi Finnbuild Highlights -tuotteeksi.

Daria Aksenova ja Dimitriy Meloshenko vierailivat Finnbuildissa ensimmäistä kertaa. Kuva: Merja Mannila

Venäläiset Daria Aksenova ja Dimitriy Meloshenko olivat tulleet Moskovasta asti tutustumaan Finnbuild-messuihin. Betonipuisto ja messut ylipäätään keräsivät kaksikolta kiitosta.

”Hienosti järjestetyt messut, hyvä toimintaympäristö ja kiva ilmapiiri. Suomalaiset ovat niin kohteliaita. Meidät on otettu vastaan todella hyvin”, Meloshenko kertoo.

”Messut ovat meille hyvä tapa luoda kontakteja mahdollisiin asiakkaisiimme.”

Aksenova ja Meloshenko työskentelevät KomitexGeo-yrityksessä, joka myy ja valmistaa geosynteettisiä materiaaleja. Yritys on kiinnostunut laajentamaan toimintaansa Suomeen.

”Suomi on turvallinen maa, joka sijaitsee lähellä Venäjää. Haluamme laajentaa askel askeleelta toimintaamme, ensin Venäjällä, sitten muualla Euroopassa.”

Ajatus Betonipuistosta lähti Betoniteollisuus ry:n toimitusjohtaja Jussi Mattilan mukaan jäsenistä liikkeelle kaksi vuotta sitten Betonipäivillä. ”Muutaman jäsenliikkeen edustaja nappasi hihasta kiinni ja kysyi, että emmekö voisi alana tehdä jotain yhdessä seuraavilla Finnbuid-messuilla. Siitä se lähti.”

”Innostus oli jäsenistössä hyvä. Koimme, että siinä on nimenomaan asiakkaille lisäarvoa. Toistaiseksi asiakkailta ja näytteilleasettajilta on tullut myönteistä palautetta, mutta lopullisen onnistumisen näyttää osallistujamäärä.”

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Betoniala lähti ensimmäisen kerran Finnbuildiin yhteisellä konseptilla – tulos sai kehuja”

Vastaa

Tilaa uutiskirje

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin. Lisätietoja

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin.

Anna sähköpostiosoitteesi