Kokeile kuukausi maksutta

Sertifikaatit eivät kiinnosta kuluttajia puisten rakennustuotteiden valinnassa

Kuluttajille tärkeimpiä tekijöitä puisten rakennus- ja sisustustuotteiden valinnassa ovat puumateriaalien viihtyisyys, terveysvaikutukset ja pitkäikäisyys.

Puutuotteiden markkinoinnissa pelkkä ympäristösertifikaatti ei riitä.

Puutuotteen koettuun laatuun vaikuttavat teknisten ominaisuuksien lisäksi kestävään kehitykseen liittyvät odotukset sekä kuluttajiin ja kulutusympäristöön liittyvät seikat, ilmenee Charlotta Harjun uudesta väitöstutkimuksesta.

Tutkimus antaa uutta tietoa siitä, miten kuluttajat arvioivat asumisessa käytettävien puutuotteiden laatua ja niihin liittyviä kestävyysnäkökulmia.

Tämä artikkeli on tarjolla vain Rakennuslehden tilaajille

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Sertifikaatit eivät kiinnosta kuluttajia puisten rakennustuotteiden valinnassa”

Viimeisimmät näkökulmat