Erilaisten ympäristöväittämien ja vihreiden tuotelupausten käyttö on lisääntynyt viime vuosina markkinoinnissa ja ilmiö näkyy selvästi myös rakennusalalla.
Keskuskauppakamarin liiketapalautakunnan mukaan ympäristöväittämiä kuitenkin käytetään markkinoinnissa huolimattomasti. Tällaisia ilmaisuja ovat liiketapalautakunnan listauksessa muun muassa vihreä, hiilineutraali, fossiilivapaa, kestävä, ilmastoystävällinen ja ympäristöystävällinen. Samalla se muistuttaa, että ympäristöväittämiä käyttävän markkinoijan tulee näyttää ne myös toteen. Mitä yleisluontoisemmasta väittämästä on kyse, sitä vaikeampaa se yleensä on.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Keskuskauppakamari varoittelee viherpesusta – markkinoinnin ympäristölupaukset on pystyttävä näyttämään myös toteen”