Skal:n mukaan maantiet tarvitsevat myös investointeja perusväylänpidon ohella. Ensi vuoden budjettiin tulee Skal:n mielestä lisätä tieverkon kehityskohteita. Liikenneturvallisuutta on parannettava muun muassa osana valtatien 8 kehittämistä jatkamalla valtatien nelikaistaistamista Raisiosta eteenpäin.
Lisärahoitusta Skal esittää kerättäväksi ulkomaisilta kuljetusyrityksiltä, jotka saavat ilmaiseksi käyttää tieverkkoamme. Järjestön mukaan Suomi on ainoita EU-maita, jotka eivät peri tiemaksuja. Skal katsoo, että vinjettimaksut tulisi ottaa heti käyttöön ja kompensoida niistä aiheutuva ylimääräinen verorasitus kotimaisille kuljetusyrityksille laskemalla käyttövoimaveroa EU:n minimitasolle.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Skal vaatii perusväylänpitoon 150 miljoonaa euroa lisää”