Varsinainen urakkasopimus allekirjoitetaan Kiinteistöliikelaitoksen ja valitun urakoitsijan neuvottelujen jälkeen. Neuvottelut saadaan päätökseen viikolla 42, jonka jälkeen rakennustyöt voidaan aloittaa. Urakka valmistuu syyskuun puolivälissä vuonna 2011.
Urakoitsija valittiin avoimella menettelyllä. Urakkatarjouksia jätettiin määräaikaan mennessä viisi kappaletta. Tarjoukset pisteytettiin painotettuna siten, että urakan kokonaishinnalla oli 70 prosentin painoarvo ja urakka-ajan pituudella 30 prosentin paino. Kiinteistöliikelaitoksen johtokunta valitsi uuden sillan rakentajaksi korkeimmat vertailupisteet saaneen urakoitsijan.
Uudeksi sillaksi tulee kolmiaukkoinen terässilta. Turun kaupunginhallitus valitsi kesäkuussa uudeksi Myllysillaksi WSP Finland Oy:n suunnitteleman ”Myllyn teräs” -sillan. Silta on kolmiaukkoinen ja sen jännevälit ovat 27 + 36 + 27 metriä. Sillan välituet perustetaan porapaaluilla kallion varaan. Se on liittorakenteinen jatkuva palkkisilta. Siltakannen hyötyleveys on 20 metriä.
Tätä artikkelia on kommentoitu 3 kertaa
3 vastausta artikkeliin “Insinööritoimisto Seppo Rantala urakoi Turun Myllysillan”
Nyt voi turkulaisen huokaista helpotuksesta kun manselaiset tulee tekeen niille sillan.
Niin kukahan sillan todellisesti rakenta, eli mistä tulevat työmiehet! pahaa pelkään ettei Suomesta, vaan rajojen takaa ja taas valuvat verorahat ulos.
suomesta..