Projektijohtaja Risto Lippo Destiasta sanoo, että STk-mallin kehitysvaiheessa paneudutaan siltojen perustuksiin. Ihan niin ahtaaseen rakoon toisen sillan kylkeen hän ei haluaisi lyödä tukiseiniä kuin tässä Oulun siltahankkeessa.

Hybridimalleissa panostetaan allianssista tuttuun kehitysvaiheeseen – Destia kehittää Oulun STk-mallissa siltaratkaisuja

Allianssin kehitysvaihe on tuotu nyt maailmalta myös muihin toteutusmuotoihin. Destialla on käynnissä STk-mallin kehitysvaihe valtatie 4:n Kello-Räinänperä-hankkeessa.  Kolme muuta STk-hanketta on tarjottavana.  Helsingin Sepänmäellä melueste ja Tampereella pieni silta tehdään kokonaisurakalla, jossa on kehitysvaihe.

Kirjoittaja(t) Seppo Mölsä
Vaativissa, riskipitoisissa rakennushankkeissa tilaaja haluaisi mahdollisimman aikaisessa vaiheessa hyödyntää urakoitsijoiden ja joskus tärkeimpien alihankkijoidenkin kustannus- ja toteutustietoa suunnittelussa. Samalla tilaaja haluaisi kuitenkin säilyttää vaikutusmahdollisuuden itselleen tärkeimpiin suunnitteluratkaisuihin. Perinteisessä KVR:ssä tai siitä jalostetussa ST-mallissa toteutuu ensimmäinen tavoite, mutta ei jälkimmäinen.

Tämä artikkeli on tarjolla vain Rakennuslehden tilaajille

Olen jo tilaaja

Rekisteröidy

En ole vielä tilaaja

Näitä sisältöjä pääsee tarkastelemaan yli 30 000 päättäjää ja asiantuntijaa. Jäätkö sinä jostain paitsi? Tilaa Rakennuslehti ja digilukuoikeus tästä.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Hybridimalleissa panostetaan allianssista tuttuun kehitysvaiheeseen – Destia kehittää Oulun STk-mallissa siltaratkaisuja”

Vastaa

Tilaa uutiskirje

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin. Lisätietoja

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin.

Anna sähköpostiosoitteesi