Tyrnävän Rantaroustin koulussa kalusteet ovat helposti siirrettäviä ja tiloja voidaan rajata esimerkiksi akustiikkaverhoilla ja siirrettävillä, korkeaselkänojaisilla kalusteilla. Muokattavilla tiloissa voidaan vastata erilaisten oppilaiden tarpeisiin. Kuva: Eetu Leikas / NCC

Uudet opetustavat myllertävät koulujen luokkatilat – hyvän akustiikan merkitys korostuu

Luokka ei ole enää perinteinen opetushuone, vaan esimerkiksi oppimista tukeva pesä, jota voidaan laajentaa vaikka sadan oppilaan yhteiseksi oppimisalueeksi. Moderneimmissa kouluissa ei enää juuri näe perinteisiä pulpetteja.

Kirjoittaja(t) Johanna Aatsalo
Uudistunut opetussuunnitelma ja käsitykset erilaisista oppimistavoista ovat inspiroineet koulujen ja erilaisten oppimistilojen suunnittelijat luomaan uudenlaisia oppimista tukevia tiloja.

Tämä artikkeli on tarjolla vain Rakennuslehden tilaajille

Olen jo tilaaja

Rekisteröidy

En ole vielä tilaaja

Näitä sisältöjä pääsee tarkastelemaan yli 30 000 päättäjää ja asiantuntijaa. Jäätkö sinä jostain paitsi? Tilaa Rakennuslehti ja digilukuoikeus tästä.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Uudet opetustavat myllertävät koulujen luokkatilat – hyvän akustiikan merkitys korostuu”

Vastaa

Tilaa uutiskirje

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin. Lisätietoja

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin.

Anna sähköpostiosoitteesi