Tutustu nyt 1 kk veloituksetta!

Urakoitsija vaihtui kesken hankkeen, mutta Espoon jättimäinen Lippulaiva pitää aikataulunsa

Skanska tuli espoolaisen kauppakeskus Lippulaivan työmaalle uutena urakoitsijana loppuvuodesta 2019. Hankkeessa on pitänyt sovittaa töitä sekä alapuolisen Länsimetron asematyömaan että yläpuolelle ja viereen nousevien kerrostalojen rakentamisrytmiin.

Tuotantoinsinööri Henri Ahosteen mukaan työmaan sisäiseen logistiikkaan kiinnitetään suurta huomiota pitkien etäisyyksien takia. (Kuva: Jussi Helttunen) Kuva: Jussi Helttunen

Kaupunkialueella rakennettaessa on lähes sääntö, että tontilla on liian vähän tilaa rakennusmateriaalien varastoimiseen. Useimmiten nosturien pystyttäminenkin on tilankäytöllisesti vaativa tehtävä. Espoon Kivenlahdessa Lippulaiva-kauppakeskuksen tontilla tilaa rakennuksen ulkopuolella ei ole toisella sivulla lainkaan, sillä tontin raja on yhtä kuin kauppakeskuksen ulkoseinälinja. Tästä syystä logistiikan onnistuminen on työmaalla tavallista korostuneemmassa asemassa.

Tämä artikkeli on tilaajille

Kirjaudu sisään

Tilaa printtinä, diginä, yksin tai ryhmässä

Valitse teille sopivin tapa pysyä tiedon tasalla.

Tutustu Rakennuslehteen digininä: 1 kk / 0 €.

Kaikki Rakennuslehden tieto kuukaudeksi käyttöösi ilman sitoumuksia, ole hyvä!

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Urakoitsija vaihtui kesken hankkeen, mutta Espoon jättimäinen Lippulaiva pitää aikataulunsa”

Viimeisimmät näkökulmat