Tutustu nyt 1 kk veloituksetta!

Pöyry valvomaan radan rakennustöitä Saksassa ja Sveitsissä

Pöyryn Kaupunki-liiketoimintaryhmän johtama yhteenliittymä on saanut Saksan ja Sveitsin raja-alueella sijaitsevan radan rakennustyön hallintaa ja valvontaa koskevan tilauksen saksalaiselta DB Projektbau AG:ltä. Pöyry muodostaa yhteenliittymän saksalaisen suunnittelutoimisto PTB Magdeburg GmbH:n kanssa. Pöyryn osuus toimeksiannosta on noin 50 prosenttia. Osapuolet ovat sopineet, ettei toimeksiannon arvoa julkisteta. Työt alkavat heti, ja Pöyryn osuus toimeksiannosta kestää arviolta 22 kuukautta.

Pöyryn Kaupunki-liiketoimintaryhmän johtama yhteenliittymä on saanut Saksan ja Sveitsin raja-alueella sijaitsevan radan rakennustyön hallintaa ja valvontaa koskevan tilauksen saksalaiselta DB Projektbau AG:ltä. Pöyry muodostaa yhteenliittymän saksalaisen suunnittelutoimisto PTB Magdeburg GmbH:n kanssa. Pöyryn osuus toimeksiannosta on noin 50 prosenttia. Osapuolet ovat sopineet, ettei toimeksiannon arvoa julkisteta. Työt alkavat heti, ja Pöyryn osuus toimeksiannosta kestää arviolta 22 kuukautta.

Kuuntele juttu

Pöyryn tarjoamia palveluita ovat rakennustyön hallinta ja valvonta, mukaan lukien rakennustyön laadun, kustannusten, aikataulun ja työturvallisuuden hallinta, avustaminen viranomaislupien hankkimisessa sekä testauksen ja käyttöönoton koordinointi.

Hanke on osa Saksan ja Sveitsin raja-alueella sijaitsevan Erzingenin ja Beringeninin välisen junaradan kunnostamista ja sähköistämistä. Koko rataosuusinvestoinnin arvo on 80 miljoonaa euroa.

Erzingenin ja Beringeninin välisen radan parantaminen mahdollistaa taajemman henkilöliikenteen Saksan ja Sveitsin välillä. Jotta haluttu puolen tunnin matkustusaika 12 kilometrin rautatieosuudella saavutetaan, infrastruktuuria pitää parantaa ja kaksiraiteista osuutta pidentää.

Erzingenin ja Beringeninin välinen rata kuuluu Hochrheinbahn-linjaan (Ylä-Reinin rautatie). Vaikka Hochrheinbahnin omistaja on saksalainen DB AG, noin 95 prosenttia radasta sijaitsee Sveitsin puolella.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Pöyry valvomaan radan rakennustöitä Saksassa ja Sveitsissä”

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat