Keskon rautakaupan myynti supistui 11,6 prosenttia marraskuussa 2009
Kesko-konsernin rautakaupan myynti painui kuluvan vuoden marraskuussa 179,5 miljoonaan euroon, joka oli 11,6 prosenttia vähemmän kuin vuotta aiemmin. Kotimaassa Keskon rautakaupan myynti laski 9,9 prosenttia 75,9 miljoonaan euroon, mihin vaikutti erityisesti yritysasiakasmyynnin lasku sekä maataloustarvikkeiden myynnin lasku.

Kesko-konsernin rautakaupan myynti painui kuluvan vuoden marraskuussa 179,5 miljoonaan euroon, joka oli 11,6 prosenttia vähemmän kuin vuotta aiemmin. Kotimaassa Keskon rautakaupan myynti laski 9,9 prosenttia 75,9 miljoonaan euroon, mihin vaikutti erityisesti yritysasiakasmyynnin lasku sekä maataloustarvikkeiden myynnin lasku.
Ulkomailla Keskon rautakaupan myynti laski marraskuussa euromääräisesti 12,8 prosenttia 103,7 miljoonaan euroon. Osa ulkomaiden myynnin voimakkaasta laskusta selittyy euron vahvistumisella, sillä paikallisissa valuutoissa myynti supistui vähemmän eli 10,6 prosenttia. Baltiassa myynti laski 40,7 prosenttia. Venäjällä myynti laski euromääräisesti 21,6 prosenttia, mutta paikallisessa valuutassa lasku jäi 3,1 prosenttiin.
Keskon rautakaupan myyntilukemat tammi-marraskuun 2009 osalta olivat 2 197,3 miljoonaa euroa, jossa oli laskua vuotta aiempaan vastaavaan jaksoon verrattuna 23,2 prosenttia. Kotimaassa myynti oli 1 004,4 miljoonaa euroa, joka oli 22,0 prosenttia vähemmän kuin vuotta aiemmin ja ulkomailla myyntiä kertyi 1 193,0 miljoonaa euroa eli 24,2 prosenttia vertailujaksoa vähemmän.
Marraskuussa 2009 Keskon tukkumyynnissä oli myyntipäiviä 21 eli yksi enemmän kuin marraskuussa 2008. Yhteensä tammi-marraskuussa myyntipäiviä on ollut kolme vähemmän kuin edellisenä vuonna. Vähittäismyyntipäiviä marraskuussa oli 29 eli yksi enemmän kuin edellisenä vuonna. Yhteensä tammi-marraskuussa vähittäismyyntipäiviä on ollut neljä vähemmän kuin edellisenä vuonna.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Keskon rautakaupan myynti supistui 11,6 prosenttia marraskuussa 2009”