Pöyry konsultoimaan tunneliprojektia Itävallassa
Pöyryn Kaupunki ja liikenne -liiketoimintaryhmä on saanut toimeksiannon teknisten konsultointipalveluiden tarjoamisesta itävaltalaiselle Asfinag-yhtiölle Götschkan tunneliprojektissa (S10 – Mühlviertler Schnellstrasse). Sopimuksen arvo Pöyrylle on 2,4 miljoonaa euroa. Projekti toteutetaan yhdessä Dibit Messtechnik GmbH:n ja bf:gh ZT GmbH:n kanssa. Projekti käynnistyi tammikuussa 2012, ja sen on määrä valmistua vuoden 2014 puoleenväliin mennessä.

Pöyryn Kaupunki ja liikenne -liiketoimintaryhmä on saanut toimeksiannon teknisten konsultointipalveluiden tarjoamisesta itävaltalaiselle Asfinag-yhtiölle Götschkan tunneliprojektissa (S10 - Mühlviertler Schnellstrasse). Sopimuksen arvo Pöyrylle on 2,4 miljoonaa euroa. Projekti toteutetaan yhdessä Dibit Messtechnik GmbH:n ja bf:gh ZT GmbH:n kanssa. Projekti käynnistyi tammikuussa 2012, ja sen on määrä valmistua vuoden 2014 puoleenväliin mennessä.
Pöyryn palvelut sisältävät 3D-siirtymämittaukset, tunnelin skanneridokumentaation, geologisen dokumentaation ja konsultoinnin sekä 2DOC-tunnelinhallintajärjestelmän. Pöyryn Itävallassa kehittämä tunnelinhallintaohjelmisto 2DOC on tällä hetkellä käytössä monissa isoissa tunneliprojekteissa, kuten Emisor Oriente -tunnelissa Meksikossa. Ohjelmistoa käytetään hankkeen aikana kerättyjen tietojen hallintaan ja analysointiin.
”Tunneli- ja muiden infrastruktuuriprojektien tullessa yhä monimutkaisemmiksi ne vaativat kattavaa ja monitieteellistä geologisten ja geoteknisten olosuhteiden ja riskien arviointia. Luotettavan tiedon saatavuus säästää aikaa projektin aikana ja tarjoaa hyvän perustan riskien hallinnalle ja päätöksenteolle”, toimitusjohtaja Alexander Radinger Pöyry Infra Austria GmbH:sta sanoo.
Tätä artikkelia on kommentoitu kerran
Yksi vastaus artikkeliin “Pöyry konsultoimaan tunneliprojektia Itävallassa”
Tiedän, että Suomi on suhteettomista ympäristömääräyksistään johtuen johtava meluaitaosaaja maailmassa. Ihan totta tulevat Los Angelesista katsomaan meluaitoja tänne liikennevirtojen megamaahan.
Mutta että tunneliosaaminen meillä….täytyy hattua nostaa !