VR Track sai ison urakan Ruotsissa
Ruotsin Trafikverket on tilannut noin 1,18 miljardin kruunun arvoisen rautatien laajennusurakan, jossa Tukholman lähistön raideliikenteen kapasiteettia lisätään laajentamalla rataa neliraiteiseksi Kallhällin ja Barkarbyn välillä. Laajennus valmistuu vuoden 2016 aikana. Pääurakoitsijana on Peab, ja VR Track Sweden vastaa urakassa ratatekniikan rakentamisesta. Sopimuksen arvo VR Track Swedenille on merkittävä.

Ruotsin Trafikverket on tilannut noin 1,18 miljardin kruunun arvoisen rautatien laajennusurakan, jossa Tukholman lähistön raideliikenteen kapasiteettia lisätään laajentamalla rataa neliraiteiseksi Kallhällin ja Barkarbyn välillä. Laajennus valmistuu vuoden 2016 aikana. Pääurakoitsijana on Peab, ja VR Track Sweden vastaa urakassa ratatekniikan rakentamisesta. Sopimuksen arvo VR Track Swedenille on merkittävä.
Laajennettava Mälarbanan on Tukholmasta Örebron pohjoispuolelle ulottuva rautatie. Rataosan laajennus liittyy Trafikverketin laajempaan suunnitelmaan kehittää Tukholman seudun lähiliikennettä.
Tätä artikkelia on kommentoitu 4 kertaa
4 vastausta artikkeliin “VR Track sai ison urakan Ruotsissa”
Eipä tuosta jutusta selvinnyt, paljonko VR Trackin osuus urakasta oikein on. Miksi yhtiö ei julkaise urakkahintaansa? Se tuntuu vähintäänkin oudolta, kun kyse on Suomen valtion omistamasta yhtiöstä.
VR Track ja Destia kilpailevat sairaasti kotimaan raiderakentamisesta. Tilintarkastajien TULEE valvoa suurennuslasin kanssa Ruotsin urakan taloutta ja jos käy selville, että Suomen valtio rahoittaa Ruotsin raiderakentamista, niin vastuullisten ”päät pölkylle”.
Eivätkö sopimuksen teon jälkeiset urakkahinnat olekaan enää julkisia? Ainakin tähän asti ne ovat olleet, ainakin kun on ollut kysymys valtiontyhtiöistä.
VR Track on paras!Kilpailijat vaviskoon!