Työyhteenliittymä Sammalvuori (Kalliorakennus-Yhtiöt Oy, EM Pekkinen Oy, Konevuori Oy, Aro-Systems Oy) on voittanut Sammalvuoren metrovarikon louhinta- ja rakennusurakan kilpailutuksen. Työt alkavat toukokuussa ja urakka valmistuu rakennusteknisten töiden osalta 2020. Kaupan arvo on noin 51 miljoonaa euroa.

Sammalvuoren metrovarikon louhinta- ja rakennusurakka neljän yhtiön työyhteenliittymälle

Työyhteenliittymä Sammalvuori (Kalliorakennus-Yhtiöt Oy, EM Pekkinen Oy, Konevuori Oy, Aro-Systems Oy) on voittanut Sammalvuoren metrovarikon louhinta- ja rakennusurakan kilpailutuksen. Työt alkavat toukokuussa ja urakka valmistuu rakennusteknisten töiden osalta 2020. Kaupan arvo on noin 51 miljoonaa euroa.

Kirjoittaja(t) Rakennuslehti

Sopimukseen sisältyy maanalaisen Sammalvuoren metrovarikon suunnittelu, louhinta ja rakentaminen täysin valmiiksi.

”Kakkosvaiheen ratatunnelien ja asemien louhintaurakat ovat nyt kaikki käynnissä. Jokaiselle asemalle, rataosuuksille ja varikolle on saatu kokeneet ja hyvät toimijat. Varsinaista metrotunnelia on yhteensä 14 kilometriä pitkästä osuudesta louhittuna noin 1,5 kilometriä”, kertoo Länsimetro Oy:n toimitusjohtaja Matti Kokkinen.

Matinkylästä Kivenlahteen ulottuvan seitsemän kilometriä pitkän osuuden uudet asemat ovat Finnoo, Kaitaa, Soukka, Espoonlahti ja Kivenlahti. Liikenteelle osuus avataan 2020.

Tätä artikkelia on kommentoitu kerran

Yksi vastaus artikkeliin “Sammalvuoren metrovarikon louhinta- ja rakennusurakka neljän yhtiön työyhteenliittymälle”

Vastaa

Tilaa uutiskirje

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin. Lisätietoja

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin.

Anna sähköpostiosoitteesi