Kone aloittaa säästöohjelman ja aikoo karsia 1 000 työpaikkaa
Hissejä ja liukuportaita valmistava Kone uudistaa organisaatiotaan osana uutta strategiaansa. Muutosten seurauksena yhtiö arvio saavuttavansa 100 miljoonan euron vuosittaiset kustannussäästöt.

Yhtiön alustavan arvion mukaan ohjelman toteutuksesta seuraa mahdollisesti noin 1 000 työpaikan vähennys seuraavan kolmen vuoden aikana. Kone arvioi, että kustannussäästöt toteutuvat vaiheittain niin, että ne vaikuttavat täysimääräisesti vuoden 2020 lopusta eteenpäin.
”Muutos ja kyky uudistua ovat aina olleet merkittäviä menestystekijöitä Koneelle. Tämän päivän yhä nopeammin muuttuvassa maailmassa uudistuminen on entistäkin tärkeämpää”, sanoo toimitusjohtaja Henrik Ehrnrooth tiedotteessa.
Uuden strategian tavoitteena on luoda nopeampi ja asiakaslähtöisempi organisaatio. Muutoksilla yhtiö pyrkii erottautumaan kilpailijoistaan ja hyödyntämään vahvuuksiaan muuttuvilla markkinoilla.
Vuoden alussa julkistetun uuden stregian nimi on ”Menestymme asiakkaan kanssa”. Sen keskipisteessä on ajatus, että paikalliset organisaatiot eri maissa ottavat entistä suuremman roolin arvon luonnissa asiakkaille.
Yhtiön mukaan se edellyttää tehokkaampaa osaamisen jakamista ja resurssien hyödyntämistä esimerkiksi keskitettyjen osaamis- ja palvelukeskusten muodossa.
”Strategiamme toteutus on lähtenyt hyvin käyntiin, ja olen luottavainen, että tämän muutosohjelman myötä meillä on parhaat edellytykset menestyä asiakkaidemme kanssa”, toimitusjohtaja Ehrnrooth sanoo tiedotteessa.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Kone aloittaa säästöohjelman ja aikoo karsia 1 000 työpaikkaa”