Tilaajille Rakennustuote Infra Seppo Mölsä Ei kommentteja

Useita betonikuormia ajatettiin suoraan kaatopaikalle Kehä I:n tunnelityömaalla

Tehostettu laadunvalvonta osoittautui tarpeelliseksi Espoossa, vaikka maksaakin maltaita. Sen sijaan Oulun ohitustiellä betonikuutioiden testaukseen on jo turhauduttu, sillä laatupoikkeamia ei ole ollut.

SRV joutui valmisbetonitoimittajan laatuongelmien vuoksi ajattamaan useita betonikuormia kaatopaikalle Suomen pisimmällä betonitunnelityömaalla Kehä I:llä.

Liikenneviraston syksystä 2016 vaatima valmisbetonin tehostettu laadunvalvonta infrapuolen insinöörirakenteissa on tullut maksamaan miljoonia euroja. Esimerkiksi Kehä I:n 440 metrin tunnelihankkeessa lisälasku on Espoon kaupungin rakennuspäällikkö Hannu Lehtikankareen mukaan puoli miljoonaa euroa.

Tämä artikkeli on tarjolla vain Rakennuslehden tilaajille

En ole vielä tilaaja

Näitä sisältöjä pääsee tarkastelemaan yli 30 000 päättäjää ja asiantuntijaa. Jäätkö sinä jostain paitsi? Tilaa Rakennuslehti ja digilukuoikeus tästä.

Rakennuslehden pääuutisia