SRV joutui valmisbetonitoimittajan laatuongelmien vuoksi ajattamaan useita betonikuormia kaatopaikalle Suomen pisimmällä betonitunnelityömaalla Kehä I:llä.

Useita betonikuormia ajatettiin suoraan kaatopaikalle Kehä I:n tunnelityömaalla

Tehostettu laadunvalvonta osoittautui tarpeelliseksi Espoossa, vaikka maksaakin maltaita. Sen sijaan Oulun ohitustiellä betonikuutioiden testaukseen on jo turhauduttu, sillä laatupoikkeamia ei ole ollut.

Kirjoittaja(t) Seppo Mölsä
Liikenneviraston syksystä 2016 vaatima valmisbetonin tehostettu laadunvalvonta infrapuolen insinöörirakenteissa on tullut maksamaan miljoonia euroja. Esimerkiksi Kehä I:n 440 metrin tunnelihankkeessa lisälasku on Espoon kaupungin rakennuspäällikkö Hannu Lehtikankareen mukaan puoli miljoonaa euroa.

Tämä artikkeli on tarjolla vain Rakennuslehden tilaajille

Olen jo tilaaja

Rekisteröidy

En ole vielä tilaaja

Näitä sisältöjä pääsee tarkastelemaan yli 30 000 päättäjää ja asiantuntijaa. Jäätkö sinä jostain paitsi? Tilaa Rakennuslehti ja digilukuoikeus tästä.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Useita betonikuormia ajatettiin suoraan kaatopaikalle Kehä I:n tunnelityömaalla”

Vastaa

Tilaa uutiskirje

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin. Lisätietoja

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kolmesti viikossa. Saat myös kutsuja Rakennuslehden tapahtumiin.

Anna sähköpostiosoitteesi