Kokeile kuukausi maksutta

Harvia ylsi kovaan kannattavuuteen raaka-aineiden hintojen noususta huolimatta – kasvu oli rajua

Saunatuotteita valmistava Harvia kasvoi viime vuonna reippaasti orgaanisestikin, ja kasvua pönkittivät vielä lisää yritysostot.

Yhtiön liikevaihto kasvoi kokonaisuudessaan viime vuonna 64,2 prosenttia 179,1 miljoonaan euroon, ja orgaanisen kasvun osuus oli 43,3 prosenttia. Samalla liikevoitto kasvoi 108,5 prosenttia 46,6 miljoonaan euroon.

Yhtiössä arvioidaan sen nousseen sauna- ja spa-alan globaalisti suurimmaksi toimijaksi. Voimakkainta kasvu on ollut Euroopassa. Harvia on myös laajentunut uusille markkinoille, kuten Japani, Australia ja Uusi-Seelanti.

Tämä artikkeli on tarjolla vain Rakennuslehden tilaajille

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Harvia ylsi kovaan kannattavuuteen raaka-aineiden hintojen noususta huolimatta – kasvu oli rajua”

Viimeisimmät näkökulmat