Tutustu nyt Rakennuslehteen 3 kk veloituksetta!

Skanska tekee länsimetron Soukan asema- ja ratatunnelien louhintatyöt

Skanska ja Länsimetro Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen länsimetron Soukan asema- ja ratatunnelien louhinta- ja lujitustöistä.

Skanska ja Länsimetro Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen länsimetron Soukan asema- ja ratatunnelien louhinta- ja lujitustöistä.
Kuuntele juttu

Lokakuussa käynnistyvä urakka on länsimetron toisen rakennusvaiheen, Matinkylä–Kivenlahti-välin, ensimmäinen asema- ja ratatunnelien louhintaurakka. Se pitää sisällään Soukan aseman ja noin 1,5 kilometriä kaksoistunnelia, raiteenvaihtohallin ja tarvittavat kulkuyhteydet maan pinnalle.

Länsimetron toinen rakennusvaihe Matinkylästä Kivenlahteen on yhteensä seitsemän kilometriä pitkä rataosuus, joka koostuu viidestä metroasemasta: Finnoo, Kaitaa, Soukka, Espoonlahti ja Kivenlahti. Välin työtunneleiden louhintatyöt ovat parhaillaan käynnissä ja asema- ja ratatunnelien louhintaurakat käynnistyvät vaiheittain.

Osuus avautuu liikenteelle aikaisintaan vuonna 2020.

”Länsimetron rakentaminen Matinkylästä Kivenlahteen etenee suunnitelmien mukaan. Metro mahdollistaa asemien seudun kehittymisen ja liittää Espoonlahden kaupunkikeskuksen metroliikenteeseen Tapiolan ja Matinkylän lisäksi”, toteaa Länsimetro Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja Espoon teknisen toimen johtaja Olli Isotalo.

”Urakka on osa isoa hankekokonaisuutta ja jatkumoa jo vuonna 2011 aloittamallemme yhteistyölle. Siihen on kuulunut muun muassa Tapiolan aseman metro- ja yhdystunnelien sekä näihin liittyvien kuilujen louhintaurakat sekä Ruoholahti–Lauttasaari-tunneliosuuden rakennustyöt. Lisäksi Skanska vastaa Keilaniemen ja Lauttasaaren metroasemien käynnissä olevista rakennustöistä”, Skanska Infra Oy:n toimitusjohtaja Ari Huovila kertoo.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Skanska tekee länsimetron Soukan asema- ja ratatunnelien louhintatyöt”

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat