Tampereen areenan uusi nimi on nyt Nokia-areena – yhtiö suitsutti uutta kumppaniaan ”ikoniseksi brändiksi”

Nokian ja areenayhtiön sopimus on viisivuotinen. Sopimuksen arvoa ei julkistettu.

Kuva: Jukka Ritola / Aamulehti

Tampereen Kannen monitoimiareenan uusi nimisponsori on verkkolaitteita valmistava Nokia ja areenan nimi on Nokia-areena.

Perjantaina joulukuun 3. päivä avattavan areenan uusi nimi julkistettiin perjantaina kello kymmenen monitoimiareenalla alkaneessa tiedotustilaisuudessa.

Areenan viimeistely on vielä meneillään ja rakennustyöt jatkuivat koko tiedotustilaisuuden ajan.

Nokian ja areenayhtiön sopimus on viisivuotinen. Lisäksi sopimus sisältäen option viiden vuoden jatkosopimuksesta.

Sopimuksen arvoa ei julkistettu.

Nokian Matkapuhelinverkot-liiketoimintaryhmän johtaja, Suomen maajohtaja Tommi Uitto kuvaili yhteistyötä historialliseksi ja sanoi olevansa siitä ylpeä.

”Nokian tarina sai alkunsa täällä Tampereella 156 vuotta sitten ja Suomella ja Tampereella on edelleen tärkeä rooli Nokian teknologiajohtajuuden varmistamisessa”, Uitto kommentoi.

Teleoperaattori Elisa ja Nokia rakentava areenalle 5G-verkon. Osapuolet lupasivat tuoda areenalle viimeisimmän teknologian, joka mahdollistaa uusia digitaalisia elämyksiä.

”Nokia Arena tulee olemaan edelläkävijä musiikin, urheilun ja liike-elämän kohtaamisissa ja ennen kaikkea, se on suomalaisen osaamisen näyteikkuna maailmalle”, Uitto sanoi.

Uitto tunnustautui kysyttäessä Helsingin IFK:n kannattajaksi.

Tampereen ydinkeskustassa pääradan päälle rakennetun areenan nimi oli puolentoista vuoden ajan Uros Live -areena.

Tampereen monitoimiareenan hallitus irtisanoi kymmenen vuoden yhteistyö­sopimuksen kuitenkin lokakuun lopulla. Halliyhtiö perusteli sopimuksen purkua Uros oy:n saamalla negatiivisella julkisuudella sekä yhtiön heikolla taloudellisella asemalla.

Areenayhtiö epäili myös, että Uros oy ei pystyisi suoriutumaan nimisponsorin tuomista taloudellisista velvoitteistaan.

Nokia-areena vihitään käyttöön joulukuun alussa kahdella Tampereen Ilveksen ja Tampereen Tapparan Liiga-ottelulla, jotka ovat loppuunmyytyjä.

Nokia-areena toimii ensi keväänä pelattavien jääkiekon MM-kisojen päänäyttämönä ja Suomen kotikaukalona. Toinen kisapaikka on Helsingin Hartwall-areena.

Areenayhtiön toimitusjohtaja Marko Hurme sanoi tavoitteeksi myydä eri tapahtumiin yhteensä 800 000 lippua vuodessa.

Hurme oli tyytyväinen, että areena sai kumppanikseen nimenomaan Nokian.

“Tämä on hieno hetki meille. Olemme erittäin ylpeitä yhteistyöstä ikonisena brändinä ja teknologiajohtajana tunnetun Nokian kanssa”, Hurme kommentoi tiedotteessa.

”Meille oli tärkeää löytää kumppani, joka jakaa visiomme ja arvomme. Lisäksi halusimme, että kumppanilta löytyy näkemystä uusien teknologioiden hyödyntämisestä ja kävijäkokemuksen kehittämisestä. Nokiassa yhdistyvät nämä kaikki.”

Eri tapahtumia tulee areenalla olemaan vuodessa noin 150 eli mukana on paljon muutakin kuin jääkiekkoa. Ensimmäisen vuoden osalta tavoitteesta on Hurmeen mukaan myyty jo puolet.

”Hyvin menee siis”, hän tiivisti.

Areenan viralliset avajaiset ovat 15. joulukuuta.

Rakennuskompleksissa on jäähallin lisäksi muun muassa hotelli, ravintoloita, kasino ja toimistotiloja.

Jääkiekko-otteluihin areena vetää yli 13 000 katsojaa ja konsertteihin parituhatta enemmän. Areenan kiinnityksiin kuuluvat muun muassa Andrea Bocelli ja Sting, jotka esiintyvät Tampereella alkuvuonna.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Tampereen areenan uusi nimi on nyt Nokia-areena – yhtiö suitsutti uutta kumppaniaan ”ikoniseksi brändiksi””

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat