Kokeile kuukausi maksutta

Öljyn korkea hinta kurjistaa tiestöä entisestään – ”Huonokuntoisten maanteiden määrä lisääntyy tänä vuonna arviolta 300–500 kilometriä”

Maanteiden korjausvelka kasvaa väistämättä tänä vuonna, vaikka päällystysmäärän arviointiin liittyy vielä useita epävarmuustekijöitä, kuten Ukrainan sodan vaikutus öljyn hintaan, paikkaustarpeen mahdollinen kasvu sekä muuttunut markkinatilanne.

Keväällä 2020 YIT:n päällystys- ja kiviainesliiketoiminnat ostanut Peab on markkinajohtaja päällystyksessä Suomessa. Kuva: Peab

Suomen päällystystyöt jäävät tänä vuonna selvästi niistä määristä, joita maanteiden korjausvelan pitäminen edes ennallaan edellyttäisi. Tämä näyttää jo nyt selvältä, vaikka kilpailutukset ovat vasta käynnistyneet ely-keskuksissa eri puolilla maata.

Tämä artikkeli on tilaajille

Kirjaudu sisään

Yksittäistilaus printti+digi

Tilausjakso valittavissa 6/12 kk, myös määräaikaisena.

Yksittäistilaus digi

Tilausjakso valittavissa 6/12 kk.

1 kk koejakso veloituksetta

Tutustu digi-Rakennuslehteen kuukauden ajan veloituksetta ja sitoumuksetta.

Ryhmätilaus digi (+printti)

Ryhmätilaus sisältää haluamasi määrän käyttäjätunnuksia digiin (+printtilehtiä) yhdellä laskulla.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Öljyn korkea hinta kurjistaa tiestöä entisestään – ”Huonokuntoisten maanteiden määrä lisääntyy tänä vuonna arviolta 300–500 kilometriä””

Viimeisimmät näkökulmat