YIT sopi Lahden katujen kunnossapidon asiakaspalvelusta
YIT ja Lahden kaupunki ovat solmineet sopimuksen, jossa YIT vastaa Lahden katualueilla kunnossapidon asiakaspalvelusta joulukuusta 2012 alkaen. Asiakaspalvelu vastaanottaa kaikki Lahden kaupungin alueelta tulevat katujen ylläpitoon liittyvät kyselyt sekä palautteet ja ohjaa ne suoraan alueesta vastaaville henkilöille. Asiakaspalvelusta vastaa YIT:n palvelukeskus Panu.

YIT ja Lahden kaupunki ovat solmineet sopimuksen, jossa YIT vastaa Lahden katualueilla kunnossapidon asiakaspalvelusta joulukuusta 2012 alkaen. Asiakaspalvelu vastaanottaa kaikki Lahden kaupungin alueelta tulevat katujen ylläpitoon liittyvät kyselyt sekä palautteet ja ohjaa ne suoraan alueesta vastaaville henkilöille. Asiakaspalvelusta vastaa YIT:n palvelukeskus Panu.
Lahden kaupunki on ulkoistanut asiakaspalautekäsittelyn jo muutamaa vuotta aiemmin. ”Halusimme kehittää kunnossapitoon liittyvää asiakaspalveluamme sekä auttaa työnjohtoa keskittymään oleelliseen eli kunnossapitourakan ohjaamiseen”, Lahden kaupungin rakennuttajapäällikkö Mika Lastikka sanoo.
Palvelukeskus Panu aloitti toimintansa tämän vuoden syyskuussa YIT:n kunnossapitoon kuuluvilla urakka-alueilla. Panu päivystää kaikkina vuorokauden aikoina ympäri vuoden ja työllistää 10 palvelualan ammattilaista. Asiakaspalvelun lisäksi palvelukeskus Panu toimittaa kunnossapidosta vastaaville urakoitsijoille ajantasaista ja ennakoivaa kelitietoa, joka ohjaa kunnossapitotoimenpiteiden käynnistystä ja oikea-aikaisuutta. Sääennusteista ja paikallisista kelitiedoista jalostettu kelinhallinta tehostaa merkittävästi kunnossapitotoimenpiteiden reagointinopeutta ja parantaa kustannustehokkuutta.
”Panun palvelumalli on herättänyt laajasti kiinnostusta ja parhaillaan käydään useita neuvotteluita asiakas- tai kelipalvelun käyttöönotosta”, yksikön johtaja Timo Paavilainen YIT:n infrapalveluista kertoo.
Tätä artikkelia on kommentoitu kerran
Yksi vastaus artikkeliin “YIT sopi Lahden katujen kunnossapidon asiakaspalvelusta”
Vielä kun YIT hoitaisi Lahdessa myös kunnossapidon. Jalkakäytävät on aurattu kuin juosten kustu eikä mitään ennakointia millään tavalla tuleviin lumisateisiin. Lumikasat katkaisevat kulkuväylät jalkakäytävillä ja pieni kärrypolku kulkee tien reunassa 1-luokan kunnossapitoalueilla. Palautteesta ei välitetä lainkaan ja kaupungin ohjaus tilaajan roolissa on onnetonta. Ei oikein mahdu järkeen, että aikaisemmin hommat surkeasti hoitaneelle yhtiölle annettaan uusi sopimus edellisten kokemusten perusteella. Ainoat kärsijät tässä yhtälössä ovat asukkaat.