Destia ja Lemminkäinen tekevät yhteistarjouksen E18-hankkeeseen
Destia ja Lemminkäinen ovat sopineet yhteistyöstä koskien E18 Hamina-Vaalimaa -tieosuuden elinkaarihanketta. Osapuolet ovat sopineet muodostavansa tarjouskonsortion Liikenneviraston hankkeeseen, joka käsittää 32 kilometrin mittaisen moottoritieosuuden sekä Vaalimaan 500 ajoneuvon rekkaparkin rakentamisen ja ylläpidon seuraavan 15-20 vuoden ajaksi.

Destia ja Lemminkäinen ovat sopineet yhteistyöstä koskien E18 Hamina-Vaalimaa -tieosuuden elinkaarihanketta. Osapuolet ovat sopineet muodostavansa tarjouskonsortion Liikenneviraston hankkeeseen, joka käsittää 32 kilometrin mittaisen moottoritieosuuden sekä Vaalimaan 500 ajoneuvon rekkaparkin rakentamisen ja ylläpidon seuraavan 15-20 vuoden ajaksi.
Liikennevirastolla on E18 Hamina-Vaalimaa -hankkeelle 660 miljoonan euron sopimusvaltuus. Lemminkäinen ja Destia katsovat, että hanke on taloudellisten ja henkilöresurssien osalta yhdelle toimijalle liian suuri toteutettavaksi.
”Konsortion osapuolten osaamiset täydentävät toisiaan. Destian vahvuuksia ovat suurten infrahankkeiden johtamisen lisäksi suunnittelu ja valmiin kohteen ylläpito. Meillä puolestaan on vankkaa osaamista vaativasta pohja- ja kalliorakentamisesta sekä kiviainestoiminnasta ja päällystyksestä. Kokeneina toimijoina pystymme molemmat tarjoamaan hankkeeseen vahvaa projektinhallintaa”, Lemminkäisen liiketoimintasegmentin johtaja Harri Kailasalo sanoo.
”E18 Hamina-Vaalimaa -hanke yhdistää kahden kokeneen infratoimijan parhaat resurssit. Konsortion molemmilla osapuolilla on myös kokemusta ja osaamista vastaavanlaisten elinkaarihankkeiden rahoituksen järjestämisestä sekä sopimusrakenteesta”, Destian toimitusjohtaja Harri Leinonen toteaa.
Tätä artikkelia on kommentoitu 2 kertaa
2 vastausta artikkeliin “Destia ja Lemminkäinen tekevät yhteistarjouksen E18-hankkeeseen”
Miten Lemminkäinen selviää Destian kanssa velvoitteestaan, kun laittaa 25 henkeä talosta pihalle?
Destian toimitusjohtaja Hannu Leinonen on vahva ehdokas Lemminkäisen johtoon ja Lemminkäinen olisi vahva ostajaehdokas Destialle. Jospa Hanski pistää ensin Lemminkäisen sellaiseen kuntoon, että se voi leikkausten sijaan lähteä taas laajenemaan. Leinonen on muuten ennenkin johtanut Suomen suurinta rakennusliikettä ja Lemminkäiseen tarvittaisiin nimenomaan infra-alan osaajaa.