Kokeile kuukausi maksutta

Helsinki-Vantaan jättihankkeen rakentamisen pitäisi edetä päivän tahdilla – parkkitalossa tahti meni heti sekaisin

Lentokentällä pyritään tahtituotannon avulla varmistamaan, että terminaali 2:n rakentamisen aikataulu pitää. Tahtituotanto on uusi tapa rakentaa, joten aikaa menee aluksi myös sen opetteluun.  SRV:n työmaapäällikkö Jukka Nikkola sanoo, että tahtituotantoa olisi kannattanut alkaa suunnitella vielä aikaisemmin.

Terminaali 2:n rakennustyöt ovat käynnissä. Kun ne valmistuvat ensi vuoden lopulla, alkavat vanhan terminaalin muutostyöt.

Helsinki-Vantaan uuden jättiterminaalin rakentamisessa painottuu tahtituotannon ohjaama päivittäisjohtaminen. Leanin jatkuvan parantamisen tavoitteita tukee tiivis allianssiyhteistyö tilaajan, suunnittelijoiden, päätoteuttajan ja alihankkijoiden välillä.

Finavia laajentaa terminaali 2:sta Helsinki-Vantaan lentokentällä. Laajennus käsittää kokonaan uuden sisäänkäynnin tulo- ja lähtöhalleineen, julkisen liikenteen uudelleenjärjestelyt sekä laajentuneen Schengen-liikennettä palvelevan porttialueen. 40 000 neliömetrin laajuinen terminaalilaajennus koostuu City Hallissa sijaitsevista lähtö- ja tuloauloista sekä Security Boxista, jossa on turvatarkastusaula. Samalla parannetaan pysäköinti- ja joukkoliikennejärjestelyjä.

Tämä artikkeli on tarjolla vain Rakennuslehden tilaajille

Tätä artikkelia on kommentoitu kerran

Yksi vastaus artikkeliin “Helsinki-Vantaan jättihankkeen rakentamisen pitäisi edetä päivän tahdilla – parkkitalossa tahti meni heti sekaisin”

  1. SRV:n tulos ilman lukujärjestystä plussalla.

Viimeisimmät näkökulmat