Kokeile kuukausi maksutta

Rakennusliiton puheenjohtaja Matti Harjuniemi latasi Helsingin Sanomissa (7.3.) täyslaidallisen rakentamisen laadusta. Sokea Reettakin ja myös Harjuniemi, jos ei katso ohi suojalasien, näkee, että rakennustyömailla tehdään myös hyvää jälkeä ja suurella intohimolla.

Surullista on, että Rakennusliiton jäsenet eivät tunnu Harjuniemen mielestä jakavan tuota tunnetta. Harvoin ammattiyhdistysjohtaja tylyttää näin suoraan yhteistyökumppaneita ja myös omiaan.

Mistähän päin Eurooppaa tai maailmaa Harjuniemi on saanut tuon ahaa-elämyksen asiakaslähtöisyydestä? Kyllä tänään jokainen bisneksessä mukana oleva asuntorakentaja on asiakaslähtöinen, muuten ei kauppa käy.

”Pelin henki on, että sutta vain on tehtävä”, toteaa Harjuniemi haastattelussa. Kommentilla hän pääsee samaan ”Sutta ja sekundaa” huutajien joukkoon kuin nykyinen asuntoministeri.

Jos olisin Rakennusliiton aktiivi, niin kysyisin kaksi kertaa edistääkö tällainen alan negatiivinen yleistäminen millään lailla Rakennusliittoon kuuluvien ammattilaisten asiaa.

Harjuniemen vuodatuksesta jää kuva, että vikaa on niin tilaajissa, rakennusliikkeissä, työnjohdossa ja asiakkaissa mutta ei Rakennusliiton puhtaissa pulmusissa.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Harjuniemen puhtaat pulmuset”

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat

Veijo Käyhtyhttps://www.rakennuslehti.fi/kirjoittajat/veijo-kayhty/