Lukuoikeudet kuntoon ryhmätilauksella!

Destia investoi radanrakennuslaitteistoon

Destia pyrkii vahvistamaan asemaansa radankunnostus- ja rakennustöissä isolla laiteinvestoinnilla. Yhtiö on ostanut peräti 36 metriä pitkän ja 105 tonnia painavan linja- ja vaihdetukemiskoneen Masan. Se soveltuu erinomaisesti nopeiden ratojen tuentaan rakentamis- ja kunnossapitotöissä.

Destia pyrkii vahvistamaan asemaansa radankunnostus- ja rakennustöissä isolla laiteinvestoinnilla. Yhtiö on ostanut peräti 36 metriä pitkän ja 105 tonnia painavan linja- ja vaihdetukemiskoneen Masan. Se soveltuu erinomaisesti nopeiden ratojen tuentaan rakentamis- ja kunnossapitotöissä.

Kuuntele juttu

”Uusi kone tehostaa Destian radankunnostus- ja rakennustöitä sekä mahdollistaa erillisten linjatukemistöiden tarjoamisen”, Destian Rocks-liiketoimintaryhmän johtaja Jouni Karjalainen sanoo.

Ratojen tukemisella tarkoitetaan raiteiden alla olevan sepelin tiivistämistä sekä samalla raiteiden geometrian korjaamista siten, että junien kulkua häiritsevät pysty- tai sivusuuntaiset virheet saadaan oikaistua niin, että liikennöinti on sujuvaa ja matkustaminen miellyttävää. Raiteet joudutaan tukemaan aina uusia raiteita rakennettaessa sekä kunnossapitotyönä, esimerkiksi routavaurioiden korjaamiseksi.

Tällä hetkellä Destia kunnossapitää maantieteellisesti 40 prosenttia Suomen ratapituudesta. Tulevaisuudessa tavoitteena on olla mukana entistä vahvemmin valtion ratojen kunnossapidon avautumisessa kilpailulle. Kilpailutuksen avautuminen etenee Ratahallintokeskuksen vuonna 2009 julkaiseman kilpailuttamisohjelman mukaisesti niin, että kaikki urakat ovat kilpailutuksessa vuoteen 2013 mennessä.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Destia investoi radanrakennuslaitteistoon”

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat