Skanska aloittaa yt-neuvottelut myös infrapuolella
Skanska Infra Oy käynnistää tuotannollis-taloudellisista syistä yt-neuvottelut 4. lokakuuta. Henkilöstövähennykset koskevat enintään 55:ttä toimihenkilöä kaikissa toimihenkilöryhmissä ja kaikissa toimipisteissä ja projekteissa. Henkilöstövähennykset toteutetaan irtisanomisina, eläkejärjestelyin sekä lomautuksina. Skanska aloitti yt-neuvottelut konsernipalveluiden puolella sekä Skanska Talonrakennus Oy:ssä jo 6. syyskuuta.

Skanska Infra Oy käynnistää tuotannollis-taloudellisista syistä yt-neuvottelut 4. lokakuuta. Henkilöstövähennykset koskevat enintään 55:ttä toimihenkilöä kaikissa toimihenkilöryhmissä ja kaikissa toimipisteissä ja projekteissa. Henkilöstövähennykset toteutetaan irtisanomisina, eläkejärjestelyin sekä lomautuksina. Skanska aloitti yt-neuvottelut konsernipalveluiden puolella sekä Skanska Talonrakennus Oy:ssä jo 6. syyskuuta.
Skanska Infran mukaan yleinen markkinatilanne infra-alalla on heikentynyt huomattavasti. Skanska Infra ei ole menestynyt odotusten mukaisesti tarjoustoiminnassa ja uusien projektien voittamisessa. Samaan aikaan on päättymässä suuri määrä hankkeita, eikä uusia käynnistyviä hankkeita ole samassa suhteessa.
”Taloudessa vallitsee tällä hetkellä hyvin suuri epävarmuus, ja tämä yhdistettynä tilauskannan kehitykseen aiheuttaa sen, että meidän on varauduttava tilauskannan pienenemiseen tänä ja ensi vuonna”, Skanska Infran toimitusjohtaja Juha Heinonen sanoo.
Syyskuun alkupuolella käynnistyneiden yt-neuvotteluiden henkilöstövähennykset koskevat Skanska Oy:n konsernipalveluissa korkeintaan 25 henkeä ja Skanska Talonrakennus Oy:ssä 60 henkeä. Siten Skanskan henkilöstövähennykset ovat enimmillään yhteensä 140 henkeä. Konsernipalveluiden ja talonrakennuksen henkilöstövähennykset Skanska aikoo toteuttaa irtisanomisina sekä eläkejärjestelyin, ja ne kohdistuvat kaikkiin toimihenkilöryhmiin.
Tätä artikkelia on kommentoitu 3 kertaa
3 vastausta artikkeliin “Skanska aloittaa yt-neuvottelut myös infrapuolella”
Muste ei ehtinyt kunnolla kuivua Sorasetin ostopaperissa, kun Skanska aloitti yt-neuvottelut. Näillä asioilla ei tietenkään tarvitse olla yhteyttä toisiinsa. Hyvää sinänsä on, että Skanska hakee volyymin sijaan nyt kannattavuutta. Ruotsista tullut infrapuoleen perehtynyt toimitusjohtaja ei aio rahoittaa yhtään pidempään Suomen teiden rakentamista ja päällystämistä.
onkohan sijoittelijalla älliä päässä?
Strategian suunta jää Skanskan osakkeen omistajalle hiukan epäselväksi. Ensin ostetaan osaajia ja sitten potkitaan ulos. Osakkeen omistajien rahojen käyttäminen Suomen infra markkinoiden ”tervehdyttämiseen” on vähintääkin omituista. Onkohan johdolla järki päässä?